Senaste nytt

Air China öppnar Beiijing-Köpenhamn från 2018-MAY-30

Jag misstänker att målgruppen är inte dem som reser till Beijing, utan de som flyger vidare till andra kinesiska destinationer. (eventuellt till asiatiska destinationer)
Minimum Connection Time (MCT) i Beijing är 1:30 för utrikes->inrikes på terminal 3 så passagerarna kan komma till sin (de flesta) destination före lunch.
Plus hel arbetsdag innan resa till Danmark
 

SimonXYZ

Medlem
Ok hemresa om man börjar resan någon annan stans och gillar nattflyg.

Lite Start Alliance flyg i juni:

Bangkok (BKK) – Peking (PEK) 19:35 – 01:25
Hangzhou (HGH) – Peking (PEK) 22:00 – 00:15
Shanghai (SHA) – Peking (PEK) 21:55 – 00:15
Chengdu (CTU) – Peking (PEK) 21:15 – 00:05
 
Ok hemresa om man börjar resan någon annan stans och gillar nattflyg.

Lite Start Alliance flyg i juni:

Bangkok (BKK) – Peking (PEK) 19:35 – 01:25
Hangzhou (HGH) – Peking (PEK) 22:00 – 00:15
Shanghai (SHA) – Peking (PEK) 21:55 – 00:15
Chengdu (CTU) – Peking (PEK) 21:15 – 00:05
Med all respekt för air china så flyger man inte me dom för kulinarisk upplevelse utan för pris o tidtabell

Även hel arbetsdag om man e i peking
 

SimonXYZ

Medlem
Med all respekt för air china så flyger man inte me dom för kulinarisk upplevelse utan för pris o tidtabell

Jag har inte så mycket erfarenhet av Air China förutom Beijing - Nanjing - Beijing i F vilket var en av mina mer minnesvärda resor. Kabinpersonalen var underbar. När det gäller kulinariska upplevelser så har jag inte varit med om något speciellt på mina flygningar än så länge - 4 sträckor SAS Business, 2 sträckor Singapore Airlines Business och 2 sträckor Air India Business förutom oräkneliga resor i Economy. Singapore Airlines serverade en mycket trevlig Taittinger 2007 (eller var det 2006), dock.
 

EKCH

Medlem
Air China åbnede i går ruten mellem Beijing og CPH, hvor første flyvning med gennemført med B-6075 i flot særbemaling.

Lidt billeder, videoer og andet information fra åbningen kan findes her: CPHtraveller (@CPHtraveller) | Twitter

Dette er forhåbentlig kun første skridt i videre Kina ekspansion fra CPH som har appetit på meget mere - Sichuan Airlines forventes at være næste fra august måned med rute fra Chengdu.
 
Toppen