Senaste nytt

Air Canada introducerar Signature Suite (lounge) i Toronto

Senator

Moderator
Vänner,

Intressant utveckling där affärsklassresenärer från Nordamerika får en uppgraderat flygplatsupplevelse. Näst på tur är Air Canada.

Det är produkten som styr, inte status på samma sätt som United Polaris. Men en mycket intressant utveckling är att bonusresor samt uppgraderingar exkluderas, samt partnerbolag. Det är sällan att man ser bonusresenärer klassificeras som "second rate citizens" men det har Air Canada gjort här. Produkten ser dock bra ut, och jag skall till Pearson om några veckor så jag skall se om jag kan besöka.

Air Canada Signature Suite

*International Business Class customers on an Air Canada flight (travelling to Europe, Asia and South America) booked in the following booking classes will be eligible for access to the Air Canada Signature Suite: J, C, D, Z, P. All bookings in R (including, but not limited to, eUpgrades, Last-Minute Upgrades, AC Bid Upgrades) and I (including, but not limited to, Aeroplan® Fixed Mileage Flight Rewards® for travel on Air Canada flights or Star Alliance® member airlines, Star Alliance Upgrade Awards) will be excluded. Eligible customers will not be allowed guests. Employee tickets are prohibited access

Ser ut som man får planera in en layover i Toronto nästa gång alltså. Tufft att exkludera alla former av awards, men samtidigt finns det en god poäng i att hålla nere antalet besökare. Lite mer konstigt nästan att inte ens deras egna Super Elites kommer in, men även den nivån är kanske för lätt att nå.

Jag går i samma tankar som @Agö och @flum

Det var väl så en gång i tiden att alla extra man fick på resorna var kopplade till produkten, och det var först på 90-talet att status började spela en roll. Jag kan tycka renodlade produkter är bra: att enbart de som köper produkten får "allt".

Eftersom det fortfarande finns alternativ för de som har status, men att det helt enkelt finns ett bättre alternativ för de som köper produkten borde väl vara ok?

Påminner om den diskussion vi hade kring Qatar och lounge access på uppgaderade biljetter. En uppgraderad biljett (för poäng) på longhaul har väl ändå föregåtts av ett gäng flighter, Om än i eco. Tycker det är lite snålt att exkludera. Men det verkar vara en trend att dra ner på allt som gäller för icke fullt betalande kunder.

Sen kan man ju undra kring status och dess mening? Är en högsta statuskund som reser enkom eco så mycket mindre värd än någon som åker business en gång? Vem vill man egentligen vårda?

Hur är AC lounge där statuskunder kommer in då?

Edit: flrtydligande är att jag pratar om influgna poäng. Har själv inte ett statuspoäng via kort.

Påminner om den diskussion vi hade kring Qatar och lounge access på uppgaderade biljetter. En uppgraderad biljett (för poäng) på longhaul har väl ändå föregåtts av ett gäng flighter, Om än i eco. Tycker det är lite snålt att exkludera. Men det verkar vara en trend att dra ner på allt som gäller för icke fullt betalande kunder.

Sen kan man ju undra kring status och dess mening? Är en högsta statuskund som reser enkom eco så mycket mindre värd än någon som åker business en gång? Vem vill man egentligen vårda?

Hur är AC lounge där statuskunder kommer in då?

Den är samma som idag, så ingen ändring för dessa. Det som ändrar sig är en bättre upplevelse för revenue passagerare.

Rimligt tycker jag.
Så länge en elite status lounge också är någorlunda bra. Vissa av dem är ett skämt och man känner sig knappt värd luften man andas där inne trots flera arbetsveckor i luften på deras kärror.
Sen kommer en engångsflygare och kan bada i lyx.

Känns inte rätt. (Men det är väl för att jag är den som via jobb tvingas åka i cargo)

Rimligt tycker jag.
Så länge en elite status lounge också är någorlunda bra. Vissa av dem är ett skämt och man känner sig knappt värd luften man andas där inne trots flera arbetsveckor i luften på deras kärror.
Sen kommer en engångsflygare och kan bada i lyx.

Känns inte rätt. (Men det är väl för att jag är den som via jobb tvingas åka i cargo)
Man kan ju också vända på det och säga att den som är engångsflygare och köpt en resa för säg 30000 kronor över Atlanten borde kunna förvänta sig något trevligt? SAS bjussar ju inte ens på starksprit i businessloungen, det är istället förbehållet de som via jobb tvingas åka i cargo, haha.

Man kan ju också vända på det och säga att den som är engångsflygare och köpt en resa för säg 30000 kronor över Atlanten borde kunna förvänta sig något trevligt? SAS bjussar ju inte ens på starksprit i businessloungen, det är istället förbehållet de som via jobb tvingas åka i cargo, haha.
Tycker det är rätt kass i SAS lounger generellt. Kan tycka att Gold (kanske med upgraders) borde ha en lounge och EBD och revenue biz en annan, bättre. Som du säger, någon köper dyr business biljett över pölen och kan hamna jämte nån lodis som köpt sig in för 299:- (eller vad det är) och ska ”maxa värdet” på de pengarna genom hämta vin nonstopp.... tattigt
Men det är OT för denna tråd.

Suite lounge verkar iaf onekligen bra!

Toppen