Senaste nytt

Air Baltic - Hur costumer care skall fungera

Siden deres tidligere ansatte til og med har anket (!) dommen mot særs høy promille mens de var i aktiv duty
Man kan anke en dom af mange årsager. Det er ikke altid skyldsspørgsmålet som er årsagen, det kan også være strafudmåling eller straftype. Det kan være at dommen adskiller sig meget fra tidligere sager og så vil det være helt naturligt at anke. Selv i Norge må der være lighed for loven(?).

Air Baltic er den eneste aktøren i star alliance som driver med pay to fly (dvs at pilotene betaler for å fly, de får ikke lønn og jobber ikke en gang gratis - de betaler air baltic for å jobbe hos air baltic)-- så er 50EUR en uhyre smal pris å betale for å gi en high paying customer et litt bedre bilde.
Sidst jeg kiggede, dvs. for 3 minutter siden, var Air Baltic ikke med i Star Alliance. Forøvrigt er det mit indtryk at Simon allerede har et meget positivt billede af Air Baltic. Et billede jeg selv deler efter en enkelt flyvning med dem i løbet af sommeren. Har du selv fløjet med Air Baltic? De tilbyder et noget bedre produkt end SAS på tilsvarende ruter ;)
 
Sidst jeg kiggede, dvs. for 3 minutter siden, var Air Baltic ikke med i Star Alliance. Forøvrigt er det mit indtryk at Simon allerede har et meget positivt billede af Air Baltic. Et billede jeg selv deler efter en enkelt flyvning med dem i løbet af sommeren. Har du selv fløjet med Air Baltic? De tilbyder et noget bedre produkt end SAS på tilsvarende ruter ;)

Jag hade aldrig flugit Air Baltic innan detta så som jag skrev var jag förvånad över hur bra det var ombord med service och utbud. Flög ju SASplus hem dagen efter och då var de mer blandade känslor ombord en ATR72... Visst de är ju inte samma produkt men Air Baltic ligger bra före i servicen ombord mot vad SAS har just nu.

Att tillägga är att jag aldrig flugit med SAS i deras tidigare business class eller economy extra i Europa innan PLUS/GO konceptet startade så vet inte hur servicen var då.

Vi har folk här på forumet som jobbar med detta. För ett par år sedan efterlystes folk som kunde ställa upp. Det var väl ett 50-tal som anmälde sig men jag tror det var typ 1 eller 2 som faktiskt lyckades göra det.

Man måste vara grymt flexibel för att kunna hålla på med detta. I princip ska man vara beredd att åka till flygplatsen NU om det ska funka.

Yes, det är därför min väska med pass står packad o klar hemma, ALLTID!

Mitt arbetsschema ligger så bra att jag är i princip ledig var tredje vecka från jobbet och kan då åka iväg en längre tid utan att ta ut semester eller störa arbetsplatsen med min frånvaro.
 

Timotey

Medlem
Mitt arbetsschema ligger så bra att jag är i princip ledig var tredje vecka från jobbet och kan då åka iväg en längre tid utan att ta ut semester eller störa arbetsplatsen med min frånvaro.
Är lite avis på dig, skulle passa väldigt bra in i mitt liv med jobb och närhet till Arlanda att ha min väska packad och bara bege mig av när telefonen ringer
 

agehall

Medlem
Är lite avis på dig, skulle passa väldigt bra in i mitt liv med jobb och närhet till Arlanda att ha min väska packad och bara bege mig av när telefonen ringer

Inte för att vara den, men är du säker på det? Jag resonerade likadant, men när man faktiskt måste vara beredd att åka inom 1-2h så är det svårare än de flesta tror. Det gör ju att man faktiskt inte kan planera in varken möten eller aktiviteter framöver. Den dag jag går i pension så ska jag helt klart överväga att ta kurirjobb för att få resa lite, men så länge jag har något som helst annat ansvar så är det i princip omöjligt.
 

Timotey

Medlem
Inte för att vara den, men är du säker på det? Jag resonerade likadant, men när man faktiskt måste vara beredd att åka inom 1-2h så är det svårare än de flesta tror. Det gör ju att man faktiskt inte kan planera in varken möten eller aktiviteter framöver. Den dag jag går i pension så ska jag helt klart överväga att ta kurirjobb för att få resa lite, men så länge jag har något som helst annat ansvar så är det i princip omöjligt.
Lätt att vara kaxig nu när jag aldrig provat, men det känns som det skulle passa mig som handen i handsken. Nu är vi väldigt off topic btw
 
Toppen