Senaste nytt

Air Baltic (generell diskussion)

Airbaltic har lite konstigt strategi när det gäller flygplanen. Samtidigt som dom flyger överallt i Europa åt LH gruppen med sina nya A220 så wetleasar dom in andra bolag på sina egna linjer. I fredags var det en A319 från Carpatair till Riga och idag en CRJ med Xfly på hemvägen. Och fem av deras egna A220 är i storage enligt Planespotter.net. Något teknisk fel?
 
Airbaltic har lite konstigt strategi när det gäller flygplanen. Samtidigt som dom flyger överallt i Europa åt LH gruppen med sina nya A220 så wetleasar dom in andra bolag på sina egna linjer. I fredags var det en A319 från Carpatair till Riga och idag en CRJ med Xfly på hemvägen. Och fem av deras egna A220 är i storage enligt Planespotter.net. Något teknisk fel?
Det råder fortfarande en brist på tillgängliga reservdelar för A220 globalt, det är därför vissa av deras egna A220 inte flyger just nu..
 
Måste säga att jag alltid blir imponerad av AirBaltics service intraeurope. Pre-departure drink och mellan ARN-RIX (typ 50 minuter) hinner man med en trerätters (iofs serverad samtidigt) med champagne i glas-glas. Men ännu värre (bättre!) är likadan servering på RIX-VNO (max 40 minuter).
 
Måste säga att jag alltid blir imponerad av AirBaltics service intraeurope. Pre-departure drink och mellan ARN-RIX (typ 50 minuter) hinner man med en trerätters (iofs serverad samtidigt) med champagne i glas-glas. Men ännu värre (bättre!) är likadan servering på RIX-VNO (max 40 minuter).
Ironin att BT har bättre service ombord i business själva än tex Swiss som dom flyger wetlease åt
 
Åkte ZRH-VCE ToR med Air Baltic (LX-flyg) och de hade sjukt bra service! Bättre än Swiss ZRH-ARN vill jag påstå :D
Champangen fylldes på flitigt och det var "refill?" när 1/3 av glaset var kvar :)
Snacka med en bekant som jobbar som pusher på BT och flyger mkt åt LX om detta. Han sa att dom bara följer serviceprotokollet från LX till punkt och pricka, och han undrar varför LX själva inte gör det...
 
Snacka med en bekant som jobbar som pusher på BT och flyger mkt åt LX om detta. Han sa att dom bara följer serviceprotokollet från LX till punkt och pricka, och han undrar varför LX själva inte gör det...
Ja det kan man fråga sig :) De hade separat crew för business-kabinen och de var hur duktiga som helst! Hade gärna haft dem på alla flighter jag åker framöver.
 
Toppen