Martin Björnström
Medlem
Jag behöver ett hotellrum i London i helgen och gjorde en sökning på Agoda som resulterade i följande träff: Wyndham London Chelsea Harbour Hotel för 1514kr per natt. Det kändes som en bra deal så jag klickade på "Boka nu".
...då kommer man direkt till bokningssidan med kreditkortsnummer etc. Notera att priset förändrats nere i högra hörnet, i liten text tillkommer plötsligt 368,66kr. Det framgår inte om det är per natt eller totalt. Håller man markören ovanför frågetecknet visas:
Jag testar då att kontakta Agoda. Dom svarar på epost inom 24 timmar eller så kan man ringa dom:
På detta telefonnummer är det i princip omöjligt att nå en fysisk person utan kreditkortsnummer och bokningsnummer. Väljer man att trycka * för att man inte har en bokning redan så hamnar man hos en telefonsvarare!
Jag vet alltså inte totalpriset innan jag ska mata in kreditkortsnumret. Det är inte ok.
Vad säger ni?
...då kommer man direkt till bokningssidan med kreditkortsnummer etc. Notera att priset förändrats nere i högra hörnet, i liten text tillkommer plötsligt 368,66kr. Det framgår inte om det är per natt eller totalt. Håller man markören ovanför frågetecknet visas:
Agoda.com skrev:Agoda visar alla tillämpliga skatter och serviceavgifter, så att du vet den totala konstaden av din vistelse före du checkar in. Många andra webbplatser tar först betalt, och lämnar dig sedan med ytterligare en nota, innehållande skatter och serviceavgifter, att betala i slutet av din vistelse. Beroende på var hotellet är beläget kan dessa avgifter bli så höga som 30% av det totala beloppet.
Så boka online med Agoda! Inga gömda skatter eller serviceavgifter. Inga överraskningar när du checkar ut från hotellet.
Jag testar då att kontakta Agoda. Dom svarar på epost inom 24 timmar eller så kan man ringa dom:
Agoda.com skrev:Om du vill prata med en kundservicespecialist på agoda, ber vi dig vänligen ha ditt boknings-ID framme - du hittar det i din hotellvoucher (skickad via e-post). Vänligen slå sedan numret nedan (internationell samtalstaxa tillämpas):
+44 (0)20 3027 7900
På detta telefonnummer är det i princip omöjligt att nå en fysisk person utan kreditkortsnummer och bokningsnummer. Väljer man att trycka * för att man inte har en bokning redan så hamnar man hos en telefonsvarare!
Jag vet alltså inte totalpriset innan jag ska mata in kreditkortsnumret. Det är inte ok.
Vad säger ni?