Senaste nytt

Agehalls galna äventyr sommaren 2013

Hmm med tanke på att det är en kvällsavgång så kan destinationen omöjligen vara USA/Nordamerika då dessa flyg för det mesta går under dagtid. Då det är en B744 så bör den enda asiatiska destinationen som flygs nattetid med detta plan vara Bangkok (rätta mig om jag har fel). Då jag antar att de flesta hellre väljer en destination med A380 så faller Asien ur ekvationen.

De enda rutterna som går västerut under nattetid är till Sydamerika, och då herr Agehall är ute efter att maximera F-upplevelsen ombord så gissar jag att han har valt Lufthansas längsta rutt sett både till distans och flygtid, nämligen Buenos Aires. 7132 miles och 13h 50m i flygtid.

Last edited:
Hmm med tanke på att det är en kvällsavgång så kan destinationen omöjligen vara USA/Nordamerika då dessa flyg för det mesta går under dagtid. Då det är en B744 så bör den enda asiatiska destinationen som flygs nattetid med detta plan vara Bangkok (rätta mig om jag har fel). Då jag antar att de flesta hellre väljer en destination med A380 så faller Asien ur ekvationen.

De enda rutterna som går västerut under nattetid är till Sydamerika, och då herr Agehall är ute efter att maximera F-upplevelsen ombord så gissar jag att han har valt Lufthansas längsta rutt sett både till distans och flygtid, nämligen Buenos Aires. 7132 miles och 13h 50m i flygtid.

Lätt när facit redan finns i tråden. ;)

Trevlig resa... 00:57 CET, 2 aug 2013.

image.jpg

När han kommer fram så gör han det enda rätta och fortsätter direkt till MVD. Endast Air France som erbjuder duglig C den sträckan vid den tiden på dygnet (men eftersom det tar 40min så kanske det inte spelar så stor roll). Väl där så kan jag bjuda på en cerveza.

Den här tråden och liknande "livetrådar" förstör hela min dag. Det blir inte mycket garagemålning när jag sitter vid datorn och laddar om den här tråden hela tiden! :)

...Jag ler lite och säger "Don't worry - I have plenty more of those with me...". Det ges en del sköna tillfällen att fälla schysta kommentarer när man reser med 5 pass.
...och någon(inklusive herr A ;)) undrade i min tidigare tråd om hur man hamnade i landet utan 1 av flera pass. Jag kan inte skryta med 5 längre, numera är det bara 3, men längtar efter en speciell 4:e som kan öppna fler gränser än något annat. ;)

Toppen