Senaste nytt

Affärer/sajter som tar emot AMEX

Hur är deras priser jämfört med (exempelvis) Apotea.se ?

Min uppfattning är att Apotea generellt sätt är billigare än övriga "apotek" som har försäljning av receptfria läkemedel och annat via nätet.

Som kund i Apoteket Hjärtats kundklubb får man dock ibland väldigt bra erbjudanden vilka kan kombineras med Refunder. Ofta är det vardagsvaror ex. munskölj som är på kampanj.

Men dock ingen Amex-betalning via nätet.

Jag tycker Apoteas näthandel för receptbelagda läkemedel är väldigt smidig, särskilt för boende i Stockholm som kan få snabb leverans till instabox gratis.

Apotea har Klarna checkout och tar därför Amex.

Prissättningen för receptbelagda läkemedel är ju i de flesta fall reglerad av TLV och därför det samma på alla apotek, online eller i butik.

När det gäller receptfritt och egenvård så har Apotek hjärtat och Apoteket samma pris online som i butik, vilket generellt är 20-30% högre än Apoteas priser , åtminstone på vanliga produkter.

Hur funkar klarna checkout? Jag testade det i klarnas demobutik och när jag kom till kortbetalningen accepterades inte amex.

Air Berlin (site) tar inte emot Amex. Dock har man möjlighet att betala via paypal... Där får man ett meddelande att säljaren inte godkänner betalningen om man betalar med Amex.

Det är alltid ett gissel att veta i förväg ifall en butik/restaurang tar emot AmEx. Jag har dock en idé. I tjänsten Foursquare går berätta väldigt fort ifall ett ställe tar emot AmEx eller inte, problemet är bara att det är så få av användarna som delar med sig av den informationen, vilket är synd, då det är så enkelt gjort. På hemsidan går det bara att uppdatera vilka kort ställena accepterar, men i appen går det även att lägga till vilka kort de inte accepterar, så nu tänker jag bli duktig på att lägga till den informationen (går ju ändå så fort; in i butiken/restaurangen - ... uppe till höger - Suggest an edit - Features - Credit Cards), och sen går det alltid att lätt få fram den informationen! Det hade såklart varit kul ifall så många som möjligt ville hjälpa till, tillsammans skulle vi kunna göra det enklare för oss att veta på förväg!

Kan du på tydligt förklara på vilket sätt jag kommer åt suggest an edit - features - credit cards?

Hur funkar klarna checkout? Jag testade det i klarnas demobutik och när jag kom till kortbetalningen accepterades inte amex.

Alla sidor som har Klarna checkout har inte stöd för Amex, bara vissa, enligt min erfarenhet. Antagligen för att de inte hunnit implementera det ännu. När det finns stöd för Amex brukar det synas rätt tydligt om man går "till kassan". Ser ut så här:

Attachments

• Klarna-Amex.png
    Klarna-Amex.png
    70,6 KB · Visningar: 401
Toppen