Senaste nytt

Affärer/sajter som tar emot AMEX

Har noterat att Skistar slutat acceptera Amex på webbsidan, men de tar kortet överallt i deras olika kassor i tex Sälen.

Lite off topic
Jag handlade på Webhallen.com och valde betalning via PayPal så att jag kunde betala med mitt Amex kort.
Det som är märkligt är att betalning debiteras av Webhallen i Singapore. Valutan är i SEK så inget valutapåslag.
Kod:
26 feb 2016
PAYPAL *WEBHALLENSV*WEB SINGAPORE 
Processdatum 27 feb 2016
xxx,00 kr

När det kommer till Webhallen för övrigt så kan man betala i butik med Amex, så jag brukar alltid beställa till butiken det jag skall ha. Men vill man handla online och få hemskickat så är det paypal som gäller för att kunna betala med amex så som @Dr. Miles gjort.

Lite off topic
Jag handlade på Webhallen.com och valde betalning via PayPal så att jag kunde betala med mitt Amex kort.
Det som är märkligt är att betalning debiteras av Webhallen i Singapore. Valutan är i SEK så inget valutapåslag.
Kod:
26 feb 2016
PAYPAL *WEBHALLENSV*WEB SINGAPORE
Processdatum 27 feb 2016
xxx,00 kr

Det är samma när man betalar med PAYPAL via CDON så tror det är något generellt med Amex och paypal faktiskt.

Kod:
PAYPAL *CDON AB*CDON AB SINGAPORE

Det är samma när man betalar med PAYPAL via CDON så tror det är något generellt med Amex och paypal faktiskt.
Det är för att Paypal använder Stored Value Facilities i Singapore som är en bra bas för hantering av financiella transaktioner online, så det bör gälla även andra kort kopplade till Paypal.

Toppen