Senaste nytt

Affärer/sajter som tar emot AMEX

Tjena.
Snart dax och renovera lite hemma.
Bauhaus och IKEA vet jag tar amex..
Vet någon här om även Byggmax och K-rauta accepterar Amex?
Jag vet inte om K-Rauta / Byggmax har olika avtal hos olika varuhus men K-Rauta i Häggvik, norr om Stockholm tar emot Amex.
Byggmax i Upplands Väsby (norr om Stockholm) tar inte emot Amex.

Last edited:
Finns der en oppdatert liste, slik at det er enklere å få oversikt? :) 9 sider siden 2013... Relativt uoversiktlig. Har Amex selv en oversikt? Mener de har det i Norge.

Har aldrig sett någon sådan lista tyvärr. Jag betalar ofta via paypal dit jag kopplat mitt Amex och de har en lista över vilka sajter som erbjuder betalning via paypal.

Har aldrig sett någon sådan lista tyvärr. Jag betalar ofta via paypal dit jag kopplat mitt Amex och de har en lista över vilka sajter som erbjuder betalning via paypal.

Godt poeng, må bli flinkere å bruke paypal da :)
I Norge har vi mange oversikter, senest denne: AmexVenn
Come on sweden! :p

Finns der en oppdatert liste, slik at det er enklere å få oversikt?
Jag tror inte att det finns någon officiell lista från kortföretagen. Jag frågade en gång Diners om det fanns någon ICA butik i min närhet som tog kortet men de kunde/ville inte lämna ut den informationen. Antar att det är lite av en affärshemlighet.

Jag tror inte att det finns någon officiell lista från kortföretagen. Jag frågade en gång Diners om det fanns någon ICA butik i min närhet som tog kortet men de kunde/ville inte lämna ut den informationen. Antar att det är lite av en affärshemlighet.
På vilket sätt skulle det vara en affärshemlighet? Det är ju bara att knalla runt till alla ICA-butiker i din närhet och testa. Diners DK hade en sådan lista förut vet jag, i DK är det dock lättare eftersom antal ställen som tar detta kort får plast på en post-it-lapp.

Toppen