Senaste nytt

Affärer/sajter som tar emot AMEX

A87

Medlem
Bauhaus tar ej amex på sin hemsida. Frakten är Betydligt billigare på hemsidan och vissa grejer finns typ inte i varuhuset eller för lite av... Så då åkte jag in till bauhaus och köpte presentkort med amex inför black friday när vi skulle slå till på kakel/klinker och beställde på nätet.
 

Tamas

Medlem
Letar efter Pergo golv och helst betala med AMEX. Har någon tips vilka affärer jag ska kika?
Tar Golvpolen AMEX, nån erfarenhet?
 

infosky

Medlem
Är det bara jag eller har flera handlare tagit bort möjligheten att betala med Amex? Butiker som Outnorth, Bagaren & Kocken, Bikester och Addlife tog tidigare Amex via Klarna.

Någon som vet om det har skett förändringar hos Klarna?
 

NyfikenGrau

Medlem
Precis hemkommen från en långhelg i Rom. Fascinerande mängd ställen, även småbutiker och en däckhandlare som vi passerade tar Amex. Amex har tydligen kört en "shop small" kampanj så stödet är mycket bra!

Min erfarenhet är att det är Italien som land som är långt över europeiskt medel när det gäller att acceptera Amex. Den där Small Shop-kampanjen har gått av och till i Tyskland också, har varit si och så med hur den accepteras i praktiken (i Berlin iaf).
 

BjörnL

Medlem
Jag fick precis att "Kortet stöds ej" på Webhallen via Klarna, som har fungerat i flera år för mig innan. Nu fick jag ta PayPal istället.
 
Toppen