Senaste nytt

Affärer/sajter som tar emot AMEX

Meazza

Medlem
Jag har tänkt mig en ny Macbook Air innan årsskiftet. Någon som kan tipsa på välsorterad butik som tar AmEx? I centrala Stockholm eller per postorder.
 

Meazza

Medlem
Tack för tips. Tyvärr så finns datorn jag vill åt - Apple MacBook Air - 2,2GHz DC 8GB 256GB 13" - ej i lager. Dessutom så ligger de nästan 700:- över Macoteket i pris.

Och för att svara mig själv lite grann så insåg jag precis att Macoteket accepterar AmEx för privatpersoner men inte för företag (som jag hade kollat på tidigare). Det gör dem till en klar finalist just nu, men kom gärna med fler tips om ni har några. :)

Edit: Och så vill jag handla med AmEx också, som Brandten påpekar nedan.
 

Brandten

Medlem
? Välsorterad är den visserligen men vid kassan tar Dustin bara Mastercard eller Visa. Såg dock någon blänkare här på forumet där någon hävdade att kassan inte kände av om man knappar in Amex kortnummer. Om poängen är mycket värda för en kan man ju alltid ta faktura och sedan Betalo. Glöm inte att logga in via Eurobonus sidorna för att få hyfsade extra poäng för också.
 

MTS

Medlem
@Meazza jag handlade nyligen iPhone från Apple store, hade liknande problem att den inte fanns i exakt "rätt" model på ställen som tog Amex... Men Apple både hade den och tog Amex... Just den modellen var det mkt liten prisvariation på, så tillgänglighet (och korttyp ;)) var viktigast...
 

Flying Finn

Medlem
Har nu ett par dagar utnyttjat mitt nya AMEX Platinum, som även är min första AMEX någonsin. :) Lite kinesisk take away, matbutiken och så var jag god kund och prövade att finska McDonald's accepterar AMEX även för en ostburgare på 1 €. Inkassningen för den burgaren blev rysligt god för McD... :p
 

Dr. Miles

Expert
Norsk matbutikskedja Kiwi (Norges ICA / Hemköp?) tar emot Amex.
Jag vet inte om de har avtalet centralt eller varje butik har separat avtal. Både butiken i Stavanger centrum och butiken i Sandnes tog emot Amex i alla fall.
 
Toppen