Senaste nytt

Aeromexico - upplevelser som Eurobonusmedlem

pswe

Medlem
Inte premiär på Aeromexico, men premiär som Eliteplus via Eurobonus.

Kunde inte lägga in våra medlemsnummer via bokningen eller appen, men via callcenter kunde siffrorna komma på plats, dock känner inte systemet till SAS så blev tomt på den raden vilket gjorde att appen inte fungerade utan fastnade i läget ange medlemsskap…

Samma läge vid incheckning. Agenten hade haft någon Skandinav tidigare och menade att allt skulle fungera med poäng, däremot omöjligt att få till status på boardingkort. Väskorna fick priotaggar. Kort liten inrikesflygning, så slogs inte så mycket för att få ordning på detta mer än så.

Ombordservice i economy innebär fri dryck inklusive alkohol (öl, vin och mescal) och en liten påse jordnötter. Långt bak i economy hade vagnen blivit av med all inhemsk öl men allianslojalt fick det bli den kvarvarande Heineken.

Imponerande väskhantering. Fyra ankomster delade på bandet, vår maskin hade inte ens kommit upp på monitorn innan våra väskor kom som nummer två och tre.

Mindre än två dygn från landning visade det sig att agenten hade helt rätt. SAS appen meddelade att poäng kommit in med rätt statusfaktor och allt.

IMG_0625.jpeg

WA-appen kan inte längre hantera frågor som kräver att man delar personinfo, så man får chatta på webbsidan istället.

Efter att ha gjort min tredje bokning (mest inrikes i Mexico) med AM utan att kunna lägga in EB-numret och välja säte gratis i främre Plus-kabinen tröttnade jag...

Fick chatta med en mycket trevlig och nyfiken Manuel, som dock inte hade en aning om SAS och Eurobonus.

0ada181ae466e92a6aa4bf24843988d9.jpg

Han tackade så mycket för lektionen sen och lovade att ta det vidare.

Det är mycket värt att kunna boka inrikes 1-2h leg i Mexico för ca 500 kr och sedan kunna välja dessa sköna säten längst fram på 737MAX 8 och 9.
41b972dc9295d89edf5bd3806e08a98a.jpg

Foto: Simply Flying
Blev säte 6A sen.

Flög med AM några dagar sedan, agenten i CUN kunde lägga Eurobonus nummer men statusen kom inte med. Poängen dök upp 2 dagar senare. Fick också AM plus på Max9. MEX som flygplats vill man undvika alla dagar i veckan, kaos speciellt vid anslutning.

Jag hade en bra erfarenhet av anslutning i MEX för några dagar sen. Anslöt från ett mer kaosartat LAX där AM överlåter allt jobb till Delta…
När jag ankommit till MEX så var man snabbt igenom e-gates, sen direkt till transfer desken.
Vid transfer desk lyckades en vänlig tjej lägga in mitt EB nummer på flygningen till NRT, samt ge mig AM+ säte. (något jag inte lyckats få gratis online)

Jag hade en bra erfarenhet av anslutning i MEX för några dagar sen. Anslöt från ett mer kaosartat LAX där AM överlåter allt jobb till Delta…
När jag ankommit till MEX så var man snabbt igenom e-gates, sen direkt till transfer desken.
Vid transfer desk lyckades en vänlig tjej lägga in mitt EB nummer på flygningen till NRT, samt ge mig AM+ säte. (något jag inte lyckats få gratis online)
AeroMexico var ju Delta fram tills pandemin när de ägde 49%. Nu har de bara 20% spekuleras det men verkar inte finnas säkra siffror.

Hur som helst så kunde AM idag via WhatsApp lägga till Eurobonus för mig men inte för sambon. Men vi får lösa det på plats när vi flyger.

Lustigt nog fick jag ny e-biljett från AM, där man kan se att de tror att biljetten ställts ut hos en agent i SASSKYLAKH i Ryssland.

Jag tror ju mer på att den är utställd på SAS SK men det finns inte med i systemet…

IMG_7645.jpeg

Hur får ni tag i AM via Whatsapp, Får bara som svar didnt understand.
Har flygning till Los Cabos men KLM första sträckan till AMS så de kanske kan lirka in Frequent flyer. Ser nu att de bytt från 787-9 till 787-8 på vägen tillbaka... 2-2-2 bussiness konfiguration zZZzz =)

Hur får ni tag i AM via Whatsapp, Får bara som svar didnt understand.
Har flygning till Los Cabos men KLM första sträckan till AMS så de kanske kan lirka in Frequent flyer. Ser nu att de bytt från 787-9 till 787-8 på vägen tillbaka... 2-2-2 bussiness konfiguration zZZzz =)

Tu necesitas hablar español amigo. Använd google translate om det behövs. :)

Last edited:
I used the Delta self-service kiosks to enter the SK number and push out our Aeromexico boarding passes for our Aeromexico ticketed and operated flights. While the Delta boarding passes clipped the SK numbers, the EBG/EBD status and flight crediting worked automatically.

Toppen