No-show är per flight så om man inte dyker upp till boardingen på en flight kan det bli No-show ändå även om man har flugit en tidigare flight dit.Min fråga är hur det kan klassa som no show om man flög Deli-Moskva.
Visst har ryssar många lustiga ider, jag vet jag har jobbat där i många år. Men att klassa det som No Show vid connection låter konstligt.
Det är en fråga som vår vän från @Aeroflot bör svara på.
Är det ngt som Aeroflot börjar göra som standard och man ska köpa nya blijetter då kommer jag sluta använda dom till gamla öststaterna.
Det finns ju andra alternativ.
Jag förstå hur du tänker men hård drar man det skulle alla missed connations vara no show.No-show är per flight så om man inte dyker upp till boardingen på en flight kan det bli No-show ändå även om man har flugit en tidigare flight dit.
Jeg har oplevet det samme med både SQ, TG, og QR: selv om jeg rejste på billige economybillet og fejlen var på min side (i to tilfælde kom jeg ganske simpelt for sent - havde taget fejl af eller glemt tiden, suk!), blev jeg ombooket gratis - endda med mulighed for at vælge næste forbindelse.De gånger jag missat connections (vanlig economy) har det bara varit att gå till transfer-disken och bli ombokad till andra avgångar utan extra kostnad (KLM/Air France). De har även varit rätt hjälpsamma med att hitta alternativa routings för att komma fram snabbast möjligt.
Detta som med allt annat inom flygindustrin hänger såklart på vilken person du träffar, dagens humörkurva för nämnda person, vilken plats det är och vilket bolag. Men detta förhållnadssätt verkar iaf varit standard då jag råkat ut för det, och då överhört diskussioner från de andra i köerna runt mig. Även om det med all säkerhet nog inte är så hos alla bolag.