Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Dr. Miles

Expert
Ok, tack för hjälpen.

En fråga till om du orkar med. Om jag skulle bestämma mig för att ta en business biljett mellan de två destinationerna skulle jag då komma upp i tillräckligt många poäng för att kvalificera mig för guldkort och vad skulle en sådan biljett kunna kosta?

Nu är det lite för sent, men SWISS hade ett riktigt bra kampanjpris till Beijing fram till förra veckan.
http://www.businessclass.se/flygbil...-beijing-launch-special-fram-till-12-feb.html

Ja, SWISS Business class t/r en gång räcker till Aegean Gold.

Just nu är Austrian(OS) den billigaste Business class biljetten med Star Alliance flygbolag mellan de städerna .
Det kostar ca 15.200 SEK inkl. skatter. Biljetter gäller dock bara 90 dagar, vilket kan vara för kort för dig.

Om du krediterar Austrians Z klass till Aegean Miles&Bonus blir kalkylen så här.
[(4.643 miles) x 200% + 2000 miles] x 2 (t/r) = 22.572 miles
 

Alx

Medlem
Om du är ny hos Aegean Air och registrerar dig via deras kampanj som ger 1000 poäng i nyregistrering så behöver du bara tjäna 19.000 poäng för att nå guldstatus. OBS! Precis som AHO säger måste man vara noggrann med att titta vilka klasser som ger poäng på Aegean. Det finns billiga klasser hos vissa flygbolag som faktiskt ger poäng hos Aegean. T.ex. de amerikanska flygbolagen samt Lufthansa (vissa kampanjklasser) samt redan nämnda Turkish som ger mellan 50-100% på de flesta klasser.
 

delahoja

Ny medlem
Får tacka för alla hjälpsamma svar!

Kanske återkommer när jag väl skall boka resan hem till Sverige i början i sommar för att vara säker på att jag gör rätt men nu vet jag i alla fall att EBG kortet försvinner.
 

WCFCP

Medlem
Lite OT kanske men känns onödigt att starta ny tråd. Aegean Airlines | Earn Miles

Där står det att en flygning ger minst 600 miles hos Aegean..? Även fast det är economy discounted. Gäller detta inrikesresor också? För om det gäller så är det ju ruskigt bra! Det behöver man bara 33,33 resor för guld, att jämföras med SAS 40 (50 i maj).
 

cbroxe

Medlem
Japp, det borde stämma (att man får 600p för en inrikes). OBS!!! Detta gäller enbart bokningsklasser
Y, S, B, E, M, H, Q, V. ALLA ANDRA ÄR 0 POÄNG!!!!
Dessa bokningsklasser som ger 600p till A3 är alla relativt dyra. Y,S,B är mycket dyra...
 

Dr. Miles

Expert
Japp, det borde stämma (att man får 600p för en inrikes).
OBS!!! Detta gäller enbart bokningsklasser Y, S, B, E, M, H, Q, V. ALLA ANDRA ÄR 0 POÄNG!!!!
Dessa bokningsklasser som ger 600p till A3 är alla relativt dyra. Y,S,B är mycket dyra...
Ja, det stämmer.
Billiga SAS biljetter a la 495 SEK ger inga Aegean miles alls.
 

WCFCP

Medlem
Japp, det borde stämma (att man får 600p för en inrikes). OBS!!! Detta gäller enbart bokningsklasser
Y, S, B, E, M, H, Q, V. ALLA ANDRA ÄR 0 POÄNG!!!!
Dessa bokningsklasser som ger 600p till A3 är alla relativt dyra. Y,S,B är mycket dyra...

Nej alla är inte dyra.. Sista minuten ungdom LLA - ARN kostar 489 kr och då är bokningsklassen "V" :)
 
Toppen