Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus intjäningsfrågor tråden

Som en gubbe ur lådan sänkes i natt mitt krav för guldförnyelse med 3000 tier miles. Typiskt när man mentalt hade börjat acceptera att guldkortsdagarna var över... Men det är ju inte direkt lätt att hitta sweetspots (jag saknar fortfarande 3200 tier miles) fram tills mitt brytdatum 14 augusti, det blir ju mer och mer högsäsong (alltså högre priser) fram tills dess...
 
Last edited:

090034208

Medlem
Som en gubbe ur lådan sänkes i natt mitt krav för guldförnyelse med 3000 tier miles. Typiskt när man mentalt hade börjat acceptera att guldkortsdagarna var över... Men det är ju inte direkt lätt att hitta sweetspots (jag saknar fortfarande 3200 tier miles) fram tills mitt brytdatum 14 augusti, det blir ju mer och mer högsäsong (alltså högre priser) fram tills dess...
Hur många tiers miles behöver du totalt för att behålla guld? 9000 miles inklusive 4 Aegean flights?
 
"In Miles+Bonus we always try to adapt to the circumstances, aiming to constantly address your needs, so we have extended our tier rules policy up to 31.05.2023 in order to help you manage your tier more effectively.

Up until 31.05.2023 the miles that are required for the tier retention* and upgrade** for all Miles+Bonus members remain reduced by 25%, so that you continue making most of our program in line with your current flight activity.

* The reduced rules for tier upgrade will be valid until 31.05.2023..
** The reduced rules for tier retention are valid for members with tier expiration date up until 31.05.2023 and will apply on the expiration date of each member."

We extend our tier retention and upgrade rules policy! | Miles+Bonus
 

E.K

Medlem
Utav någon konstig anledning kan man faktiskt fynda i slutet av semestern vilket jag själv gjort med SAS och Aegean för att säkra guldet när det behovet har funnits. Även midsommar helgen har gett samma möjlighet.
Man får helt enkelt plocka fram sin kreativa sida och börja tänka långt utanför boxen.

Förbannade Guldkort, vad gör man inte för dig! | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor

Jag hjälper dig på traven lite med en multicity bokning som ger 3672 mil totalt.

Skärmbild (116).png
 

E.K

Medlem
Är du riktigt säker på att du verkligen kan köpa 3500 tier mil.
Jag loggade också in och kikade på det alternativet och där kunde man scrolla ner till 5000 mil att köpa.

Problemet är bara det att maxgränsen för en tolvmånaders period är 3000 mil enligt regelverket och nedanstående skärmbild!!

Skärmbild (118).png
 
Är du riktigt säker på att du verkligen kan köpa 3500 tier mil.
Så här ser det ut i min app:

Screenshot_20220402-165055_Aegean Airlines.jpg


Men jag kommer inte att prova att fullfölja inköpet nu eftersom mitt brytdatum inte är förrän i augusti, men det känns bra att veta det finns en backup-plan ifall jag inte hinner tjäna in tillräckligt med miles tills dess.
 
Toppen