intuition
Medlem
Intressant fråga, är i liknande läge själv.
Min första åtgärd var att skaffa status med SAS under 4x kampanjen för att kunna fundera på framtiden i lugn och ro. Men du har helt rätt att det börjar ticka på med att besluta om Aegean.
Nu tror jag att jag ändå vill förnya Aegean, och eftersom det mesta är annorlunda nu krävs ny strategi.
SAS plus har bara varit en del av mixen för mig. Har oftast haft någon business flight till Asien med något star bolag, och sedan fyllt på med lite SAS. Jag har normalt inte flugit 4 segment A3 utan samlat minst 24k miles inom star.
Nu lär jag definitvt behöva 4 segment. Jag hoppas i och för sig på någon kampanj, typ en 2x tier miles som de körde förra året. Det skulle underlätta. Jag hoppas också på prispress på deras business kabin som ger 250%, minimum 2500 miles. Tidigare i år var det kanon-fina priser från tex LHR och FRA. (Jag hade ett par sådana biljetter som tyvärr fick fimpas pga pandemi.
Min första åtgärd var att skaffa status med SAS under 4x kampanjen för att kunna fundera på framtiden i lugn och ro. Men du har helt rätt att det börjar ticka på med att besluta om Aegean.
Nu tror jag att jag ändå vill förnya Aegean, och eftersom det mesta är annorlunda nu krävs ny strategi.
SAS plus har bara varit en del av mixen för mig. Har oftast haft någon business flight till Asien med något star bolag, och sedan fyllt på med lite SAS. Jag har normalt inte flugit 4 segment A3 utan samlat minst 24k miles inom star.
Nu lär jag definitvt behöva 4 segment. Jag hoppas i och för sig på någon kampanj, typ en 2x tier miles som de körde förra året. Det skulle underlätta. Jag hoppas också på prispress på deras business kabin som ger 250%, minimum 2500 miles. Tidigare i år var det kanon-fina priser från tex LHR och FRA. (Jag hade ett par sådana biljetter som tyvärr fick fimpas pga pandemi.