Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus användningsfrågor tråd

Enkla gratispoäng (1000miles) för de som orkar logga in på sin Aegeanprofil. Verkar som att man måste claima de inom någon dag dock.
 

Attachments

  • Skärmavbild 2021-02-23 kl. 09.43.50.png
    Skärmavbild 2021-02-23 kl. 09.43.50.png
    222 KB · Visningar: 131

E.K

Medlem
Jag var också inne och klickade till mina 1000 mil.
Oavsett status så får alla dessa mil bara man går in på kontot och klickar till sig dom.
Jag råkar också med järngrepp förmynda över ett annat konto och märkte att reglerna inte stämmer.

Regelverket säger från Blå nivå till Silver 12.000 mil + 2 A3 flyg / medans kontot säger 9.000 mil + 2 A3 flyg.
Sista gången det krediterades några flyg mil var sommaren 2019.

Skärmbild (80).png
 

igelkotten

Medlem
Jag var också inne och klickade till mina 1000 mil.
Oavsett status så får alla dessa mil bara man går in på kontot och klickar till sig dom.
Jag råkar också med järngrepp förmynda över ett annat konto och märkte att reglerna inte stämmer.

Regelverket säger från Blå nivå till Silver 12.000 mil + 2 A3 flyg / medans kontot säger 9.000 mil + 2 A3 flyg.
Sista gången det krediterades några flyg mil var sommaren 2019.

Visa bifogad bild 116769

kraven sänktes med 25% pga Corona
 

gdaily

Medlem
Tack för de 1000 milesen, vad jag nu ska med dom till, ser inte att jag kommer flyga någonting de nämaste åren (i tillräckligt hög grad i alla fall). Men man vet ju aldrig!
 

E.K

Medlem
Fördelen är ju att dom inte förfaller så man kan samla "lååång" tid och sen växla in dom till något trevligt.
Hos Lufthansagruppen kan man göra samma sak. Minimum är silvernivå lite då och då eller kreditkort för att milen inte skall förfalla.
Nackdelen med program där milen förfaller efter ett tag är att man måste växla in dom till något mediokert, såvida man inte flyger såpas mycket att dom verkligen räcker till en Förstaklass eller Business resa.
 
Toppen