Senaste nytt

Aegean lounge i Köpenhamn

Sticktown

Medlem
Aegean listar själva SAS lounge för business class med Aegean från CPH. Någon som vet om det stämmer? Jag hade inte förväntat mig det efter att SAS lämnade Star Alliance. Men flighten vi bokat med Aegean var även bokningsbar med SAS (operated by Aegean). Kan det hänga ihop på något sätt? Fast track antar jag är CPH Express.

Jag har inte dagsfärsk info, men i februari 2025 fick man tillgång till CPH Express (Fasttrack) och SAS-loungen (även våningsplan 2). Dessutom verkade det som att man kunde välja Aviator lounge istället (osäker på om man fick tillgång till "finavdelningen"), om man ville ha en lounge lite närrmre sin gate:
20240901_154719.jpg

Jag tycker att SAS loungen har betydligt bättre mat än och är bättre skött än Aviator. Även nu efter renoveringen av Aviator. Har man tiden kan man ju besöka båda..

Har någon koll på om man får tillgång till Aviator loungens "fin-avdelning" (businessclass-avdelningen?) när man reser:
1. Aegean ekonomiklass med Star Alliance guldkort.
2. Aegean businessclass utan Star Alliance guldkort.
3. Aegean businessclass med Star Alliance guldkort.

Har någon koll på om man får tillgång till Aviator loungens "fin-avdelning" (businessclass-avdelningen?) när man reser:
1. Aegean ekonomiklass med Star Alliance guldkort.
2. Aegean businessclass utan Star Alliance guldkort.
3. Aegean businessclass med Star Alliance guldkort.
Tror du kan läsa dig till svaret på frågorna här

Toppen