Senaste nytt

Aegean Guld lounge access med icke-Star Alliance SAS-codeshare?

Du menar alltså att du har fått lounge access med BT (kod för Air Baltic) på ditt boarding pass??? Då kanske jag skulle kunna spara den där femtiolappen och ta Air Baltic hela vägen och ändå få lounge access...

Jag är nästan säker på det! Men vågar inte säga till 100% att det var så. Jag har ett svagt minne att texten för loungeaccess har sett annorlunda ut. Känner inte igen det med att det måste vara SASbiljetter 117-.

Så mitt råd är nog att lägga till den där 50-lappen.

Det var synd. Men då undrar jag följande, eftersom det är en SAS-codeshare, borde jag inte då kunna checka in vid SAS-incheckningsdiskarna och därmed få ett boarding pass med SAS-logga? Och hur uppmärksamma brukar de vara i loungerna, kollar de upp något i datorsystemet när man skall bli insläppt eller är det bara att flasha guldkortet och boarding passet med SAS-logga så blir man insläppt?
De brukar vara rätt noga med att kolla upp flightnummer på skärmen när man scannar boardingkortet. Tror inte att ditt A3 nummer går att lägga in i bokningen då det är Air Baltic och dessutom har de egna incheckningsdiskar, så boardingkorten skrivs ut på deras eget papper.

De brukar vara rätt noga med att kolla upp flightnummer på skärmen när man scannar boardingkortet. Tror inte att ditt A3 nummer går att lägga in i bokningen då det är Air Baltic och dessutom har de egna incheckningsdiskar, så boardingkorten skrivs ut på deras eget papper.
kan bekräfta att det inte går att lägga in annat än air baltic nummer.

Toppen