Hejsan
Jenkizzz och alla andra!
Jag fick tips om den här tråden av
Nemo, eftersom jag planerar en resa till Argentina och Antarktis i slutet av detta år, alternativt jan - feb 2015.
Mina försök att begripa hur jag ska gå tillväga för att nyttja det här upplägget går inte så bra, men vad förstått konkurrerar det till viss del med intjäningen av SAS EB poäng? Att jag frågar beror på att jag nu ska flyga till Afrika, och har tänkt registrera flygmilen hos SAS EB då jag troligtvis kommer flyga med Turkish, Ethiopian, och/eller South African. Kanske vore det en bättre idé att registrera mig hos Aegan och försöka få mer poäng där?
För att punkta upp mina funderingar:
1. Bör jag använda mig av Aegan istället för EB under min snart stundande resa till Kapstaden?
2. Resan till Sydamerika om ca 1 år kommer gå ARN alternativt CPH - Buenos Aires. Därefter buss till Ushaia. Hemresan är flyg Ushaia - Buenos Aires - ARN/CPH. Har ni något tips på hur jag ska boka dessa flygningar för att få guldstatusen hos Aegan?
Om det krävs en omväg via USA så har jag absolut möjlighet att stanna där en vecka också.
3. Om jag nu ska registrera mig hos Aegan, finns det då några värvningsbonusar eller signup bonusar jag bör kolla på?
Ha en fortsatt fantastisk helg!