Senaste nytt

Aegean Business Class Upgrade Challenge

igelkotten

Medlem
Aegean har nu börjat med sas plusgrade-liknande uppgraderingssystem kallad Aegean Ugrade Challenge. Väldigt trevligt :)

Bid for an Upgrade to Business Class | Aegean Airlines

Har läst FAQ och man kan endast uppgradera med pengar, inte med poäng (för alla M+B-medlemmar). Bud ska läggas ca 50 h innan avgång. Jag har ingen A3-bokning för närvarande så kan inte testa och kolla, men kul om någon kan säga var minimumbud ligger.

I övrigt, uppgradering ger miles enligt ursprunglig biljett (alla regler förutom bagage är oförändrade vid framgångsrikt bud), så inte särskilt intressant ifall man jagar miles kanske (iofs, A3-folk jagar oftast legs när de flyger A3).

Trevligt nog kan man buda på awardbiljett åtminstone!

FAQ: Aegean Upgrade Challenge – FAQs | Aegean Airlines
T&C: Terms & Conditions | Aegean Airlines

Denna tråd kan nog ha diskussioner kring detta, men också rapportera bud och framgång, eftersom jag inte tror det är lika aktivt flygande med A3 här som med SAS (som har separata trådar).

Jag har en 550-kronorsbiljett Köpenhamn->Aten->Warszawa. Lägsta bud på Köpenhamn->Aten är 90 Euro och på Aten->Warszawa är lägsta bud 60 Euro.

Dyrare än på SAS, men samtidigt klart bättre produkt också med A3 Business över SAS Plus... Däremot ingår ju mat och vin i ekonomi på Aegean fortfarande, så jag hade nog avstått ett bud med dessa priser.

Dyrare än på SAS, men samtidigt klart bättre produkt också med A3 Business över SAS Plus... Däremot ingår ju mat och vin i ekonomi på Aegean fortfarande, så jag hade nog avstått ett bud med dessa priser.
Jag tycker det är ett bra pris med ca 1000 kronor för uppgradering till Business på en flight som är över 3h. Aegean har en riktigt bra business produkt inom Europa enligt mig.

Jag anser att den absolut största fördelen med Aegean business är specialbussarna för business (om du så reser helt ensam i kabinen!) när på- och avstigning sker vid bussgate, gör resan både snabbare och bekvämare.

Komforten/servicen ombord skulle inte vara värt tillägget alls för min del, Aegean economy är helt ok och deras businesskabin har ju ändå bara mittsätesblock. På de korta flygningar Aegean kör känns det som det kan kvitta för min del iaf. Skulle nog resonera annorlunda om jag veckopendlade till Grekland, men som enstaka tripp, nä.

Lägre minimi på ARN-ATH än CPH-ATH. 75 euro hade jag nog lagt, tror den flighten är 4h.

Jag anser att den absolut största fördelen med Aegean business är specialbussarna för business (om du så reser helt ensam i kabinen!) när på- och avstigning sker vid bussgate, gör resan både snabbare och bekvämare.

Komforten/servicen ombord skulle inte vara värt tillägget alls för min del, Aegean economy är helt ok och deras businesskabin har ju ändå bara mittsätesblock. På de korta flygningar Aegean kör känns det som det kan kvitta för min del iaf. Skulle nog resonera annorlunda om jag veckopendlade till Grekland, men som enstaka tripp, nä.

Bussarna är ju nästan obligatoriskt när man reser från ATH, men aldrig sett det när jag rest från cph eller arn med aegean. Härlig känsla docl med en hel buss själv!

Lägre minimi på ARN-ATH än CPH-ATH. 75 euro hade jag nog lagt, tror den flighten är 4h.

Håller med, smärtgränsen går där nånstans. Och om man aldrig provat och är nyfiken är det givetvis värt 75 €.

Bussarna är ju nästan obligatoriskt när man reser från ATH, men aldrig sett det när jag rest från cph eller arn med aegean. Härlig känsla docl med en hel buss själv!

Det är ju vid *ankomst* till ATH man har allra störst nytta av dem, och man får 5-10 minuters försprång före alla andra in i terminalen. Gäller i synnerhet om man har ett snävt byte som väntar såklart.

Det är ju vid *ankomst* till ATH man har allra störst nytta av dem, och man får 5-10 minuters försprång före alla andra in i terminalen. Gäller i synnerhet om man har ett snävt byte som väntar såklart.

Det är klart, glömde bort det! Har faktiskt hjälpt mig en gång när jag skulle vidare till Istanbul

Toppen