Senaste nytt

Aegean Airlines startar säsongtrafik från Arlanda

Något skumt är det med rutten iaf... Fullflex ekonomi är billigast med 4.900SEK medan de lägre bokningsklasserna kostar mer:confused:
Businessclass finns inte alls enligt hemsidan, men är bokningsbar på ITA (får man alltså betala 16.000SEK för ekonomi? :p)

Undrar om linjen är tänkt endast som charter (låter rimligt). Kanske är resterande bokningsklasser reserverade för Apollo/Ving/Fritidsresor eller liknande...

Antar att vi kan glömma ARN-ATH då det finns code share med SAS där.... :( Hade varit bättre med ombytta roller...

Aegean flyger även efter 17 aug från Stockholm-Kalamata (Enligt airlineroute.net)

Kalamata – Stockholm eff 09MAR13 1 weekly (Note operation for this route was previously reported, however operation is now extended beyond previously reported 17AUG13)
A3484 KLX0900 – 1145ARN 319 6
A3485 ARN1235 – 1705KLX 319 6
A320 operates this route during March 2013

Jag provade att boka i oktober och fick då följande pris
€133 ARN-Kalamata
€132 Kalamata-ARN
båda i semiflex

Last edited:
Med tanke på alla här som har Aegean guldkort, är det någon som testat Aegeans nya linje från Stockholm?

Såg ett av flygplanen på Arlanda för en vecka sedan.

IMG_8995.jpg

Med tanke på alla här som har Aegean guldkort, är det någon som testat Aegeans nya linje från Stockholm?

Såg ett av flygplanen på Arlanda för en vecka sedan.

Inte åkt på linjen, men funderade mycket på att åka med premiärturen.

En annan intressant sak var att jag såg ett Aegean-plan på Landvetter förra fredagen. Det visade sig gå till Kalamata, men var inte bokningsbart via Aegeans hemsida :(

Inte åkt på linjen, men funderade mycket på att åka med premiärturen.

En annan intressant sak var att jag såg ett Aegean-plan på Landvetter förra fredagen. Det visade sig gå till Kalamata, men var inte bokningsbart via Aegeans hemsida :(

Kan det varit så att det var en charteravgång? Aegean har kört chartertrafik från bland annat LLA under tidigare månader.

Toppen