Senaste nytt

Aegean Airlines - seat upgrade coupon

Jag har gjort mina 4 leg på A3 och har fått in alla förutom den som jag uppgraderade till C men coupongen. Normalt ramlar de in väldigt fort men just i det här fallet dröjer det. Kan jag ha sabbat det med uppgraderingen på något sätt?
Du måste ringa och få miles:en för de uppgraderade segmenten krediterade manuellt, det är en bugg i deras system.

Det verkar som att det kan ta ett antal timmar att få nya biljetter om man bara ska uppgradera enstaka flygningar i en bokning t.ex. att man väljer att uppgradera sträckan Arlanda-Athen i bokningen Arlanda-Athen-Heraklion. Verkar som det ska gå fortare (under en timme) om man väljer att uppgradera alla ben i en bokning.

Det verkar som att det kan ta ett antal timmar att få nya biljetter om man bara ska uppgradera enstaka flygningar i en bokning t.ex. att man väljer att uppgradera sträckan Arlanda-Athen i bokningen Arlanda-Athen-Heraklion. Verkar som det ska gå fortare (under en timme) om man väljer att uppgradera alla ben i en bokning.

Så kan det säkert vara, men jag kände ingen stress att få nya plåtar utställda :)
A3 drog för övrigt endast 3 av 4 vouchers på uppgradering för 2 personer 4 ben :)

Jag fick mina nya mail innan samtalet ens var slut. :D Beror kanske på belastning just vid tillfället. Jag ringde vid 23 en fredag kväll.. ;)

Någon som har testat at kreditera en annan FFP istället för A3 efter att ha använt vouchers?

Om jag tittar på min bokning ser det ut som det är bokningsklass I vilket inte ger poäng hos SK.
Nästan 3000p jag går miste om det inte funkar :(

Någon som har testat at kreditera en annan FFP istället för A3 efter att ha använt vouchers?

Om jag tittar på min bokning ser det ut som det är bokningsklass I vilket inte ger poäng hos SK.
Nästan 3000p jag går miste om det inte funkar :(
Jag tycker du ska ringa och prata med Aegeans kundsupport. Det är detta som är problemet, vid uppgraderingen ändras bokningsklassen och det är därför man inte får några miles automatiskt. Det faktum att du krediterar till ett annat program tycker inte jag spelar någon roll, du ska få miles enligt den bokningsklassen du köpte.

Toppen