Senaste nytt

Aegean Airlines - seat upgrade coupon

Hur tolkar ni coupongens förfallodatum? Kan den gälla för framtida flygningar eller ska den både användas och flygas innan det datumet?

"It is the date when you use the voucher that matters. It can upgrade a flight that takes place after expiry as long as you apply the voucher before."

från flyertalk, har dock inte provat själv om det funkar...

Jag antog detta men ville ändå kolla. Fick inte igenom alla uppgraderingar och då kanske jag redan nu ska tänka på nästa kvalperiod.

Jag har gjort mina 4 leg på A3 och har fått in alla förutom den som jag uppgraderade till C men coupongen. Normalt ramlar de in väldigt fort men just i det här fallet dröjer det. Kan jag ha sabbat det med uppgraderingen på något sätt?

Jag har gjort mina 4 leg på A3 och har fått in alla förutom den som jag uppgraderade till C men coupongen. Normalt ramlar de in väldigt fort men just i det här fallet dröjer det. Kan jag ha sabbat det med uppgraderingen på något sätt?
Låter konstigt om det inte skulle räknas om man uppgraderar med en kupong. Har inte tillgång till min bokning nu, men kan det vara så att man bokas om till en award-bokningsklass som inte ger poäng? Låter väldigt konstigt om det är tänkt att fungera så i alla fall.

Får återkomma med vad det blev för bokningsklass. Mailet har jag slängt men kanske har jag utskriften. När leg 3 kom in så tog jag för givet att även den 4:e kommer nästa dag. Nu är jag inne på tredje vecka.

Läste på den voucher man fått och där står följande
"Mileage accrual is applicable according to the fare purchased, not the flown"
Jag kan inte tolka det på något annat sätt än att du ska få poäng enligt ursprungsflighten och antar att den då även räknas som en Aegean-flight.

Tack, jag får lugna mig ett tag till och försöka sedan på nytt annars blir det samtal.
Poängen kan jag strunta i då jag nått målet men ett leg fattas.

Toppen