Senaste nytt

Accor Step

mackan33

Medlem
Har senaste tiden sett en del om Accor Step på Facebook mm, tänkte att jag skulle jämföra med en befintlig bokning på Sofitel Sukhumvit.
Min befintliga bokning, ca 16500 SEK, om jag skulle boka via Accor med Accor Plus rate idag skulle det kosta ca 18000 SEK.

Frågade genom: https://www.liveluxetravelco.com/accor-step


"Luxury Room, King Bed: The total with all taxes and fees and the 3rd night free is 51,788 THB. (ca 15000SEK)

Note: rates are subject to change and are not guaranteed until booking has been confirmed.

This reservation would come with the following complimentary Accor STEP benefits:

  • $100 USD equivalent credit (once per stay, conversion rate is determined by the hotel)
  • Daily breakfast for 2 guests per bedroom
  • One category room upgrade (if available, at check-in)
  • Welcome amenity
  • Early check-in & late check out (subject to availability)

Cancellation & Guarantee Policy - as provided by the property

The cancellation policy is 24 hours prior to check-in."

För mig som Accor Platinum är det ju endast 100 USD credit som är en ytterligare benefit.
Har dock läst att kombinationen Platinum + Step verkar ge bättre uppgraderingar.
Man skall tjäna poäng precis som vanligt på denna bokning så har inte hittat något direkt nackdel. Skulle tro att det inte är möjligt att använda poäng vid bokningstillfället.
Bokade i vilket fall detta, fick bekräftelse från Accor som kunde läggas till i appen.
 

lillemannen

Medlem
Att tänka på är man kan inte alltid kombinera olika program. Tx har jag ett Thailändskt Accor Plus som ger i Asien Hotrooms deals och 20 - 50% på restaurangen då fungerar detta inte. Jag fick välja i Hong Kong vilket jag ville använda.
 

mackan33

Medlem
Att tänka på är man kan inte alltid kombinera olika program. Tx har jag ett Thailändskt Accor Plus som ger i Asien Hotrooms deals och 20 - 50% på restaurangen då fungerar detta inte. Jag fick välja i Hong Kong vilket jag ville använda.
Att få Accor Plus dining benefits skall ju inte påverkas av vilken rate du bokat. Du kan nyttja det på en restaurang utan att ens bo på hotellet.

Edit: såg nu att det Thailänskt Accor Plus och att man där har vouchers. De har jag ingen koll på…
 
Last edited:
Toppen