Aldrig funderat på att ta det till nästa steg för att maximera. Byt hotell varje nattHej! Tack för bra svar!
Jag brukar bo på radisson martinique i vanliga fall på grund av club carlson men jag är sugen på att variera mig lite även om jag gillar det hotellet pga de historiska aspekterna.
Men då låter det som att jag med gott samvete kan välja det billigaste av dem två![]()
Aldrig funderat på att ta det till nästa steg för att maximera. Byt hotell varje natt![]()
Inför resa till New York i närtid så väljer jag mellan tre olika hotell.
Novotel, Sofitel och Radisson Martinique.
Jag är LeClub Platinum och Club Carlson Gold.
Novotel - som Platinum ingår en del småsaker plus frukost-vouchers. Hur är frukosten - typisk amerikansk och en massa socker? Finns det någon lounge med förfriskningar etc?
Sofitel - vad kan man förvänta sig? Finns det lounge med mat och dryck? Kan man förvänta sig frukost-vouchers?
Radisson Martinique - har läst en hel del om hotellet och det är väl inte överväldigande positivt, men trippelpoängen lockar. Kan man förvänta sig frukost-vouchers?
Hur skulle Ni göra?
Nice...väntade även frukost vouchers?Jag har bott på Novotel Times Square två gånger och tycker att det är ett toppenhotell. Riktigt cool interiör i lobbyn.
På rummet väntade ett välkomstbrev, en drink voucher, en flaska vatten samt en bok om New York.
Ingen lounge vad jag kunde notera (inte många Novotel som har lounger). Frukosten är buffé, en kombination av amerikanskt och europeiskt eftersom det är mycket europeer som bor på hotellet.
Ska skriva ihop ett test vid tillfälle.