Senaste nytt

Accor giltighetstid poäng

Olle K

Medlem
Hur strikta är Accor med att man måste bo en gång om året för att hålla poängen vid liv? Någon som har erfarenhet av det?
 

Kricka

Medlem
Matchade ett guldkort för länge sedan i en kampanj och fick en
uppgradering i HongKong men de poäng jag tjänade in vid ett
par efterföljande stays försvann snabbare än en avlöning.. Jag
avstår numera helt från Accor.
 

MTheC

Medlem
Hur strikta är Accor med att man måste bo en gång om året för att hålla poängen vid liv? Någon som har erfarenhet av det?
Poängen gäller i 12 månader fr senaste stay och det har jag förstått (aldrig själv råkat ut för det då jag bor oftare än så på Accor) att de håller strikt på. Du kan ju dock ofta boka 12 mån fram i tiden så du kan ju t ex boka något precis innan poängen ska gå ut för längre fram i tiden. Gäller ju dock att du har något planerat.

Annars kanske du kan ge bort (alt sälja dem) till någon?
 

Ping

Medlem
Poängen gäller i 12 månader fr senaste stay och det har jag förstått (aldrig själv råkat ut för det då jag bor oftare än så på Accor) att de håller strikt på. Du kan ju dock ofta boka 12 mån fram i tiden så du kan ju t ex boka något precis innan poängen ska gå ut för längre fram i tiden. Gäller ju dock att du har något planerat.

Annars kanske du kan ge bort (alt sälja dem) till någon?
Hade inte en susning, tack för infon. Har nog gett Accor en bunt poäng hittills omedvetet. Aldrig fått mail om att de går ut.
 

MTheC

Medlem
Det man också kan göra, inte till fantastiskt värde men bättre än inget, är också att överföra poängen till Flying Blue. Jag gjorde det omvända (överföra från Flying Blue till Accor) då poäng på ett Flying Blue-konto höll på att löpa ut.
 
Du kan ju dock ofta boka 12 mån fram i tiden så du kan ju t ex boka något precis innan poängen ska gå ut för längre fram i tiden.

Bara för att vara tydlig: Här syftar du på att boka och (del)betala ett rum med poäng (minst 2000), eller hur?

Att boka ett rum för intjäning av nya poäng, och att den vägen förlänga giltigheten på de man redan har, kräver väl att själva boendet avslutas inom 12 månader från föregående aktivitet, eller hur?
 

MTheC

Medlem
Bara för att vara tydlig: Här syftar du på att boka och (del)betala ett rum med poäng (minst 2000), eller hur?

Att boka ett rum för intjäning av nya poäng, och att den vägen förlänga giltigheten på de man redan har, kräver väl att själva boendet avslutas inom 12 månader från föregående aktivitet, eller hur?
Yes, kunde varit tydligare på det. Om man vill förlänga giltigheten på poäng så måste man bo för det. Kan ju dock beroende på antalet poäng vara värt att faktiskt boka och checka-in/bo innan poängen löper ut. Förlänger ju då giltigheten 12 månader till. Tyvärr inte så många hotell i Sverige numera men har vid tillfälle sett Ibis i Spånga för 400 SEK för en natt så kan ju vara ett billigt sätt att förlänga giltigheten men om det är värt det beror ju på hur många poäng man har.
 

Homer

Medlem
Även om det står att man måste bo någonstans i reglerna, så har det i flera år
räckt med att man tjänat poäng oavsett hur det gått till.
Finns ingen garanti för att det inte kan ändras närsomhelst.
 

MTheC

Medlem
Även om det står att man måste bo någonstans i reglerna, så har det i flera år
räckt med att man tjänat poäng oavsett hur det gått till.
Finns ingen garanti för att det inte kan ändras närsomhelst.
Har hört (inte egen erfarenhet) att det är lite hit and miss men kan ju vara värt ett försök. Är dock inte så förvånande om det skulle funka när det gäller Accor då deras IT-system verkar vara lite lynniga.
 
Toppen