jonatan79
Medlem
Är det LoungeReview appen som gäller eller finns det bättre alternativ?
Jag testade att skapa konto på LoungeReview och ladda ner deras app idag. Denna hade faktiskt varit rätt användbar under miljonresan.
Här kommer en liten recension av LoungeReview, och specifikt funktionen som de kallar lounge access wizard, för de som (liksom jag, före idag) inte känner till tjänsten.
Smidigast blir det om man skapar ett konto, men detta verkar tacksamt nog för de som bara vill testa inte vara krav.
Oavsett om man är inloggad eller inte kan man lägga in vilka behörigheter man har, såväl nivåer i olika bonusprogram som behörigheter via kreditkort eller eventuellt annat. Listan över möjliga sådana bonusprogram och kort verkar väldigt utförlig, även om appen generellt känns lite USA-fokuserad. Det finns en flertal varianter av Amex Platinum, även det svenska. För just detta kort känner systemet automatiskt igen vilken variant av (ca 10 olika) Priority Pass som ingår. Smidigt, för det hade jag inte haft koll på annars.
När man väl lagt in alla sina behörigheter kan man om man är inloggad även koppla tjänsten till TripIt, om man använder detta. TripIt kan man tycka olika saker om, men fördelen med det är att det automatiskt kan importera alla ens flygbokningar via tillgång till ens e-postkonto. Följaktligen kan även LoungeReview få tillgång till alla ens framtida resor, utan manuell insats för varje resa.
Själva appen är liksom hemsidan inte särskilt estestiskt tilltalande (lite likt TripIt), men verkar hyfsat funktionell. Appen verkar dock lite buggig (åtminstone på iOS), ibland tappar den bort sig och man hamnar åter på förstasidan, och ibland har den kraschat helt under tiden jag hoppat mellan appen och Tapatalk för att skriva detta inlägg.
Recensioner har ju i allmänhet högst tveksamt värde. Loungen jag tittade på uppgavs ha 4 av 5 stjärnor, dock baserat på endast en enstaka recension från 2014. Vore ju bättre att inte visa recensioner eller betyg alls i såna fall.
Det går att köpa tillgång till andra lounger via något som lite förvirrande kallas VIP. (Känns som motsatsen till VIP att behöva betala kan jag tycka.)
En grundförutsättning för att denna tjänst ska vara användbar är ju förstås att den visar korrekt information, och just den biten har jag inte hunnit kolla ordentligt än. Men det jag har hunnit kolla lite snabbt hittills verkar stämma. Ni andra som använt tjänsten, vad är er uppfattning, är informationen tillförlitlig?