Senaste nytt

Access-regler till Concorde Room med ankommande flyg i First?

Låter bra. Kollade precis med BA och fick då svaret att det inte gick eftersom den fortsatta resan var i ET. Då är det bara att hoppas på att det är någon vänlig person i ingången till loungen. Det lär ju finnas en arrival lounge också som är tillgänglig om man ankommer i F eller CW men då får man väl trassla sig genom säkerhetskontroller för att komma tillbaka kan jag tänka mej.

Eftersom transit i London kräver säkerhetskontroll igen så blir den upplevelsen den samma. Dock får du en längre promenad samt en passkontroll :)

Jag har använt Arrivials Lounge i London ett antal gånger. Den stänger dock redan 14.00 om jag minns rätt. Helt ok, men det finns "bara" frukostmat.

Låter bra. Kollade precis med BA och fick då svaret att det inte gick eftersom den fortsatta resan var i ET. Då är det bara att hoppas på att det är någon vänlig person i ingången till loungen. Det lär ju finnas en arrival lounge också som är tillgänglig om man ankommer i F eller CW men då får man väl trassla sig genom säkerhetskontroller för att komma tillbaka kan jag tänka mej.
Det är en officiell förmån, har aldrig varit några problem för mig.
Fel svar av den som svarade dig.

Trevlig resa.

Om jag minns rätt, du har lifetime American Airlines AAdvantage Platinum, vilket är oneworld Sapphire.
Så du får tillgång till Business class lounge (t ex Galleries Club) när du flyger med British Airways (eller andra oneworld flygbolag) även i Economy class.
I mitt AA program är jag däremot någon platinum status resten av livet som jag inte har någon nytta av eftersom AA inte flyger på ARN.
Har frequent flyer medlemskapen överlevt sig själva ? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Om jag minns rätt, du har lifetime American Airlines AAdvantage Platinum, vilket är oneworld Sapphire.
Så du får tillgång till Business class lounge (t ex Galleries Club) när du flyger med British Airways (eller andra oneworld flygbolag) även i Economy class.

Har frequent flyer medlemskapen överlevt sig själva ? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Du har ju rätt i det, mitt minne börjar bli rostigt. Tänkte inte på att detta även funkar hos BA. Jag har en F på utresan för att prova BA First och Concorde room så jag har helt glömt av min gamla förmån hos AA. Reser numera endast på poäng hos AA och då har jag ingen nytta av förmånen eftersom det alltid är i C. Det ev uppkomna problemet är löst. Du är en räddare i de flesta uppkomna situationerna. Då kanske man kan lyckas med en uppgradering från ET om det finns platser eftersom award återresan är i C klass hela vägen men det fanns bara ET på sista benet till ARN.

Hur är det med gästning in i Concorde-loungen?
Mitt resesällskap ankommer med BA first och ska sedan åka vidare till Sverige i business. Han är silver. NYC-LHR-GOT.
Jag är då redan i London och ska flyga till Sverige med samma flight i business. Kan han då gästa med mig tro? Hittar ingen vettig info på BAs hemsida.

Edit: Jag svarar mig själv: Det verkar som om jag kommer in där, enligt flyertalk. https://www.flyertalk.com/forum/bri...club/1447371-ba-lounge-access-guidelines.html

Last edited:
Hur är det med gästning in i Concorde-loungen?
Mitt resesällskap ankommer med BA first och ska sedan åka vidare till Sverige i business. Han är silver. NYC-LHR-GOT.
Jag är då redan i London och ska flyga till Sverige med samma flight i business. Kan han då gästa med mig tro? Hittar ingen vettig info på BAs hemsida.

Ja, det är inga problem. Ankommande First ger access samt en gäst.

Toppen