Senaste nytt

aa.com biljettstrul - missad flight

Va bra att det löste sig så att du kunde komma iväg i alla fall!
Hoppas flighterna blir trevliga och försök förtränga de problem du haft, så att du kan njuta av din resa!
När du väl kommer hem igen så kan du sätta dig ner och skriva till AA. Det absolut viktigaste tycker jag är att AA får din feedback för att kunna förbättra deras processer. Om du sedan får någon form av kompensation, så vore det inte mer än ok, men förvänta dig inget och bli positivt överraskad om du får något. Annars har du blivit en erfarenhet rikare och vet bättre hur du bör agera om något liknande skulle inträffa igen (låt oss hoppas att så inte blir fallet!).

Vi får se hur det blir med något svar på varför det blev som det blev. Fick idag det initiala svaret, som är ett standardsvar jag fått flera gånger förr.

Dear Mr. Flybob

We want to know whenever a customer, especially a loyal customer like you, is disappointed with our service. We appreciate the time you took to write, and we welcome the opportunity to address your concerns.

In spite of the challenges we faced, we regret that our reservation personnel were not more helpful.

We want to do a better job and will try to learn from this experience and improve our service in the future.

As more tangible evidence of our concern and regret for your disappointing experience, I've credited 10,000 bonus miles to your AAdvantage® account. This mileage adjustment will be reflected in your account very soon.

Your business means a great deal to us and we want to ensure that your travel is always pleasant and without difficulty, whether you are traveling on American or one of our partners. Please don't be discouraged from continuing to travel with us often. In turn, we will do our best to meet your expectations.

Sincerely,

Customer Relations
American Airlines

Har mailat ytterligare följdfrågor.

Kollar man på AA-forumet på flyertalk finns det en lång tråd med iaktagelser just runt biljettstatus. Har inte orkat läsa igenom mer än några få inlägg men kan konstatera att det inte verkar vara ett helt ovanligt problem med bokningar som hamnar i cyberspace.

Fick nu svar på mina följdfrågor. Eller vänta lite, inte direkt...

Dear Customer

We regret to learn that you are disappointed with the time necessary for a oneworld booking.

As we strive to provide the highest quality service, your comments remind us how hard all of the oneworld carriers must work to nail down every detail. It is not enough to design the best global airline alliance in the industry to benefit our mutual customers, if a failure to coordinate our efforts can undermine our hard work and good intentions. Thank you for sharing the details of your perspective, giving us the chance to improve.

Your business means a great deal to us and we want to ensure that your travel is always pleasant and without difficulty, whether you are traveling on American or one of our partners. Please don't be discouraged from continuing to travel with us often. In turn, we will do our best to meet your expectations.

Sincerely,
Customer Relations
American Airlines

Jag blir galen på dessa generiska icke-svar. AA har dessutom tagit bort möjligheten att svara på mail, utan man måste nu lägga ett nytt ärende varje gång.

Efter ytterligare ett uppföljningsärende kom idag följande svar:

Dear Mr.:

Below is a copy of our response sent May 1. Also, 10,000 miles were posted to your account on April 6.

...
samma mail som ovan
....

Har återigen svarat att jag vill ha en förklaring. Får se vad som sker. Antar att jag får ringa och fråga efter supervisor för att få hjälp...

Kanske dags att ge upp.

Dear Mr.:

I apologize for any inconvenience regarding your online credit card ticketing transaction. Currently, to purchase tickets on AA.com, you must have a valid credit card with a billing address in the United States/Canada, the United Kingdom, or select countries in Latin American and the Caribbean. This restriction is a fraud prevention measure.

However, you may be interested to know that select countries may also book and ticket online through our 'Worldwide Sites' section of AA.com. You may select your country home page from the Worldwide Sites page by following the steps below:
- Go to aa.com
- Click on our 'Worldwide Sites' tab located at the top of all our pages
- If your country is listed, enter the site by selecting your desired language
If your country is not listed, you may use the AA.com 'Book Flights' page to reserve and 'HOLD' American Airlines itineraries. Then you can contact your local AA Reservations Office to check if 'Express Ticketing' is available in your areas. If not, you may come in person to any American Airlines ticketing location or travel agency to purchase your ticket.

We are also sorry that you were not satisfied with the AAdvantage® bonus miles that we provided. However, the mileage is intended to convey goodwill and to make amends in some way for the inadequate service you reported. It represents a level we believe to be fair and reasonable.

Mr. Michalski, we will continue to work hard to determine how best to allow our customers with international credit card billing addresses to purchase tickets online. In the meantime, we appreciate your feedback as we strive to make AA.com as convenient and easy to use as possible for our customers.

Sincerely,
Customer Relations
American Airlines

Skickar ett sista och förklarar att jag satt i telefon med Platinum Desk ett flertal gånger för att få detta löst!

Jag tycker du ska skicka ett svar och förklara att du vill att en supervisor tittar på ditt ärende eftersom ingen tar sig an ditt problem på riktigt. Det här är ju löjligt...

Jag tycker du ska skicka ett svar och förklara att du vill att en supervisor tittar på ditt ärende eftersom ingen tar sig an ditt problem på riktigt. Det här är ju löjligt...

Det är nu gjort. Vi får väl se vad det resulterar i. Antar att jag får ta mig tid att ringa och prata med någon till slut.

Blev igår uppringd av en representant från AA. Hon körde samma snack som i mailen, om billing address utanför USA, fraud protection och yada yada yada. Jag lät henne förklara och frågade sedan hur det då kunde komma sig att det gick att lösa problemet på 5 minuter när jag väl fick tag på en "supervisor"?
Återigen möttes jag om en mängd bortförklaringar, att det var en slump osv. men att det så klart är beklagligt. Någon ersättning för extra kostnader kunde hon inte erbjuda mig, men väl 10000 miles (totalt 20k).
Kändes som att vi hade nått vägs ände - och min ork att driva detta vidare tröt - så jag accepterade förslaget.

Det är ju i alla fall lite plåster på såren med 20k miles.

Synd att det ska vara så tidsödande att få ett "vettigt" svar/ursäkt. Det verkar som många flygbolag gömmer sig bakom ridåer av standardiserade automatiska svar och hoppas att den som kontaktar dem ska ge upp. Det var i alla fall intressant att följa ditt case.

Toppen