Senaste nytt

A Very British Airline

Jonas C

Medlem
Såg del 2 tidigare under dagen. Bättre än första avsnittet men British Airways framställs fortfarande som en smått skräckinjagande kult. Känns som att de är för hårda mot sina recruits om ett fel applicerat läppstift är allt som krävs för att få sparken.
 

Concorde

Founding Member
Vi ska nog inte ta dokumentären på face value ;)
Flera BA folk jag haft dialog med säger att en del stämmer bra, men mycket är också en bra bit från verkligheten och vinklat så klart, för att skapa drama och "bra" TV...
 

JensE

Medlem
Känner igen bra många från JFK :) Han från special services har jag haft med att göra samt BA chefen.
Hade dock ingen aning om vilka dom riktigt var förrens nu.
 

johansch

Medlem
Det verkar onekligen väldigt fyrkantigt och... dumt. (De fokuserar på saker som är enkla att mäta, men det är inte de sakerna som gör störst skillnad i kabinen.)
 

Mike@GOT

Medlem
Jag tycker också att kontrollen på standarden hos de nya CC verkade lite överdriven - ett felapplicerat läppstift leder till avförande från utbildningen? Dock bör man kanske komma ihåg att det antagligen handlar om helheten mer än små skitsaker, fastän det inte syntes.
 

doc

Medlem
Fast ärligt talat. Det där läppstiftet kändes lite mer som en ursäkt än något annat. Personligen hade jag svårt att se just henne som cabin crew.
 

Akt

Medlem
Nu kanske det är jag som är konstig men jag tycker de verkar vilja överdriva vilka småsaker deras kunder bryr sig om. Speciellt när en av utbildarna pratade om att om inte CC ser perfekta ut alltid kommer kunderna bry sig.
 

jth

Medlem
Nu kanske det är jag som är konstig men jag tycker de verkar vilja överdriva vilka småsaker deras kunder bryr sig om. Speciellt när en av utbildarna pratade om att om inte CC ser perfekta ut alltid kommer kunderna bry sig.

Jag vet inte det jag, läser man i BAEC-forumet på Flyertalk så har man slutat förvånas över hur detaljfixerade en del av deras regelbundna resenärer verkar vara.

Jag såg också del 1 nyligen, jag tycker det var en intressant inblick i utbildningen och jag kan tänka mig att de har höga krav på detaljer och sådant som tidspassning. Det är säkert ingen brist på sökande så de har råd att vara hårda i sållningen.
 

Akt

Medlem
Jag vet inte det jag, läser man i BAEC-forumet på Flyertalk så har man slutat förvånas över hur detaljfixerade en del av deras regelbundna resenärer verkar vara.

Jag såg också del 1 nyligen, jag tycker det var en intressant inblick i utbildningen och jag kan tänka mig att de har höga krav på detaljer och sådant som tidspassning. Det är säkert ingen brist på sökande så de har råd att vara hårda i sållningen.

Jag kan inte förstå hur man kan bry sig så mycket faktiskt. Å andra sidan har jag ju läst hotellrecensioner där folk varit upprörda över att de behövt öppna dörren själva när personalen som brukade göra det hjälpte en gäst med deras väska, så det finns ju folk som blir upprörda över allt.

Hålla tiden och sådant kan jag förstå, även om jag tycker det känns lite onödigt att ge många varningar när massvis med folk är sena på grund av en olycka.
 
Toppen