Senaste nytt

8-timmar layover på Haneda

Men jag kommer förmodligen vara incheckad hela vägen antar jag från GOT-FRA-HND-BKK-MNL så jag kommer ju inte behöva vänta på att dem ska öppna incheckningsdisken.
Väskan, ja. Boardingkort, kanske, kanske inte.
Jag flyger både First till och från HND med ANA och Thai det finns inte fasttrack genom immigration då?
Det finns ingen Fast track för immigration på Tokyo Haneda än (i alla fall i aug 2016) men det finns Fast track vid säkerhetskontrollen.

På Tokyo Narita och Osaka Kansai finns det Fast track för immigration men endast för de som har speciell voucher från flygbolaget/flygplatsen.

成田国際空港、関西国際空港にファーストレーンを設置 | 2016年 | 報道発表 | 報道・会見 | 観光庁

Jag hade en person från Thai med mig hela vägen genom säkerhetskontrollen samt immigration. Kanske inte tekniskt sett finns fasttrack genom immigration men vi gick i alla fall förbi alla och jag var direkt först i kön. Väntan var under en minut.

Jag hade en person från Thai med mig hela vägen genom säkerhetskontrollen samt immigration. Kanske inte tekniskt sett finns fasttrack genom immigration men vi gick i alla fall förbi alla och jag var direkt först i kön. Väntan var under en minut.

Stämmer det så borde det ju räcka att dyka upp på flygplatsen vid 22:30 ju! När gjorde du denna resan?

Jag hade lätt åkt in till stan. Ha bara lagom förväntningar om hur mycket du ska se. Själv skulle jag se trängsel på tåget som en del av upplevelsen. Och sen hitta nåt ställe att äta och dricka på. Och kanske nåt till. Borde vara lugnt att hinna tillbaka. Eventuell spilltid kan tillbringas i loungen.

Ta nåt område i närheten och utforska (kanske inte Shinjuku utan Kawasaki, Shinagawa eller Yokohama). Finns massor att se nästan överallt.

Jag hade lätt åkt in till stan. Ha bara lagom förväntningar om hur mycket du ska se. Själv skulle jag se trängsel på tåget som en del av upplevelsen. Och sen hitta nåt ställe att äta och dricka på. Och kanske nåt till. Borde vara lugnt att hinna tillbaka. Eventuell spilltid kan tillbringas i loungen.

Ta nåt område i närheten och utforska (kanske inte Shinjuku utan Kawasaki, Shinagawa eller Yokohama). Finns massor att se nästan överallt.
Ett annat alternativ är, åka till Hamamatsucho med Tokyo Monorail line sedan promenera mot Tokyo Tower. (ca 1,5 km)

Det finns Zojou-ji tempel och Shiba parken på vägen dit så att man hinner att se lite traditionell Japan också.

Jag hade också en person med mig som såg till att jag fick gå förbi alla. Ankom med Lufthansa och flög vidare från Narita med ANA.

Toppen