Senaste nytt

750 poäng för 74 Skr med möjlighet till fler.

Mina paket kommer tyvärr dyka upp hos mitt utlämnsingställe, glömde
nämligen rutan med leverans i kuvert.. Om jag struntar i att hämta upp paketet så det går tillbaka tills LensWay kommer då mina poäng försvinna?

Mina paket kommer tyvärr dyka upp hos mitt utlämnsingställe, glömde
nämligen rutan med leverans i kuvert.. Om jag struntar i att hämta upp paketet så det går tillbaka tills LensWay kommer då mina poäng försvinna?

Knepigt. Eftersom att du har betalat för produkterna så bör det ju inte ske. Men man vet aldrig. Det bör du kolla upp snarast!

@Artur risken finns att det räknas som avbeställning/retur och då får du möjligtvis tillbaka pengar och vanligtvis så försvinner poängen. Risken finns även att du får en faktura för ej uthämtat paket eller liknande, osäker hur det fungerar med just "brevpaket". Du kanske skulle kolla villkoren och se om det står något om det.

Tack för tipset! Jobbigt att det ska hålla på och krångla...

Ja, særlig når man ser hvor enkelt det kan gjøres fra butikker som f.eks nordicfeel.se hvor poengene kommer inn på kontoen din med en gang. Hver gang vi handler der kommer de "PLING" inn på konto noen minutter etter bestilling.Skjønner ikke hvorfor andre butikker drøyer det langt og lengre enn langt før man får poengene. Det må jo være noe med måten de velger å sende info tilbake til EB-shopping-portalen.

Det er verdt å merke seg: det står ganske tydelig i avtalevilkårene man godkjenner for shopping via eurobonushop-portalen, at rabattkuponger ikke får brukes. Det betyr at alle former for manuell etter-registrering (altså at man sender inn request om poengene) med et produkt hvor man har brukt kupongkode, vil avvises. Det betyr derimot IKKE at alle bestillinger med kupongkode ikke gis poeng for. Jeg har handlet med kuponger hos Zalando flere ganger, og har automatisk fått poengene på konto. Så hvis man har brukt kuponger kan det lønne seg å vente i det lengste for å se om poengene kommer inn automatisk. Jeg handlet hos zooplus.se med en liten kupong som gav meg gratis frakt, og fikk aldri noe mail om poeng etc. 8 uker senere sende jeg request for de drøyt 100EB poengene jeg kvalifiserte for... Fikk ganske raskt svar på mail om at nope, det var utelukket fordi jeg hadde brukt kupongen. Og det er jo sant, man har godtatt de forholdene. Så jeg gav meg ganske raskt på den :)

@Artur risken finns att det räknas som avbeställning/retur och då får du möjligtvis tillbaka pengar och vanligtvis så försvinner poängen. Risken finns även att du får en faktura för ej uthämtat paket eller liknande, osäker hur det fungerar med just "brevpaket". Du kanske skulle kolla villkoren och se om det står något om det.

Ska kika på det, tack för tipset!

Mejlade med kundtjänst idag och de berättade att de hade avbrutit samarbetet med Eurobonus. De verkar dock fortfarande ha kvar samarbetet med Norwegian, enligt deras hemsida.
Jag har funderat på att beställa linser på nytt sätt i och med ett ägarbyte av min optiker och i samband med uppmärksamheten över poängen bestämt mig för att köpa dessa hos LensWay, och kanske till och med ett par glasögon..? Men nu när de tänkt om och slutat med poäng så får det bli linser någon annanstans. Tråkigt, men så får det bli.

Kanske hos Lenson? Såg att de gav 60p/100kr.

Har alla fått sina leveranser? Jag väntar fortfarande på 4 stycken.

Gjorde 63 beställningar totalt under 11-12 augusti olika tider på dygnet.
- 13 orderbekräftelser.
- 13 SMS.
- 13 paket och brev levererat.
- 49x276p = 13524 poäng.

Saknar alltså 50 beställningar och 3864 poäng. Jag skickade nyss ett epostmeddelande till Lensway.

Ps! Saknar några poäng till en framtida bonusresa och tyckte det var förskräckligt dumt men samtidigt kul och spännande!

Gjorde 63 beställningar totalt under 11-12 augusti olika tider på dygnet.
- 13 orderbekräftelser.
- 13 SMS.
- 13 paket och brev levererat.
- 49x276p = 13524 poäng.

Saknar alltså 50 beställningar och 3864 poäng. Jag skickade nyss ett epostmeddelande till Lensway.

Ps! Saknar några poäng till en framtida bonusresa och tyckte det var förskräckligt dumt men samtidigt kul och spännande!
Fick du betala för alla 63 också?

Toppen