Concorde skrev:Det fanns guider tidigare på sidan som förklarade dom olika programmen, men verkar ha tagits bort..Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Hmm, undrar om jag just drog en vinstlott.Jag uppgraderade till F på BA215 på lördag. Denna kärra står just nu som 74I vilket skulle innebära gamla F. Lite googlande tyder på att BA numera rutinmässigt erbjuder alla F pax i OF £250 eller 50k avios som ersättning för att man inte fick nya F. Om detta stämmer, så gör jag ju en nettovinst på 30k avios för att inte sitta i 64K (som jag hade innan min uppgradering).Det låter lite för bra för att vara sant - vad tror ni, kommer det att funka så?Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Ja, det ska du få.Klicka för att utvidga...
EricT skrev:Har en awardbokning till JNB i F 22 juli. Kan bli gamla dit (A380 F på väg hem). Får man 50k Avios i ersättning om man betalat hela resan med Avios?Klicka för att utvidga...
JensE skrev:74I är MMB koden för 747rna med gamla F.KällaKlicka för att utvidga...
Jag tror du fick en sista minuten swap av plan i så fall. Händer väldigt ofta.agehall skrev:Fast det stämmer inte 100%. Jag hade 74I i MMB men fick nya F...Klicka för att utvidga...
JensE skrev:Jag tror du fick en sista minuten swap av plan i så fall. Händer väldigt ofta.Så vad som står i MMB är bara vad som är allokerat för stunden.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Nix. Det var det som var grejen. Det var samma regnr som var scheduled som jag flög med. Jag kommer dock inte ihåg regnummret på kärran.Klicka för att utvidga...