Senaste nytt

70 minuters connection på Paris CDG, hinner jag?

Jag hittade ett spännande alternativ genom att åka med Brussels airlines istället. Ska bli kul att se hur de klarar sig på long-haul. Har tidigare flygit till Milano med dom vilket var en positiv upplevelse.

Ett stalltipps är att gå ut från terminalen och korsa gatan eller ta bussen utanför till andra terminalen så slipper du går runt allt skit..
Thats what I usually do. Självklart beroende på vilken terminal du landar på och vilken du ska till etcetc.

Jag har fått ner CDG till en konst och aldrig tagit mer än 30minuter mellan gatear :)

Låter mer komplicerat än det är.

EDIT: såg inte att det var 2E till 2G. Där räcker 70minuter utan problem

Last edited:
Bumpar denna lite, ska från 2G till 2E, hall K eller L, 65 min connection, reser i business. Tror det kan ha skett lite uppdateringar sedan 2013.

Har ni några tips eller instruktioner? Vill minnas att jag gick igenom säkerhetskontrollen två gånger på transfer från ADD till ARN senast, undrar om jag gick fel eller om det är så sjukt.

Har tolkat det som att man måste åka shuttle till F och sedan gå till E, alternativt shuttle igen E gates K/L. Har inget emot att gå om det tar lika lång tid. Kärran ska landa 20.10 CDG så förhoppningsvis är det ganska lugnt på flygplatsen.

Bumpar denna lite, ska från 2G till 2E, hall K eller L, 65 min connection, reser i business. Tror det kan ha skett lite uppdateringar sedan 2013.

Har ni några tips eller instruktioner? Vill minnas att jag gick igenom säkerhetskontrollen två gånger på transfer från ADD till ARN senast, undrar om jag gick fel eller om det är så sjukt.

Har tolkat det som att man måste åka shuttle till F och sedan gå till E, alternativt shuttle igen E gates K/L. Har inget emot att gå om det tar lika lång tid. Kärran ska landa 20.10 CDG så förhoppningsvis är det ganska lugnt på flygplatsen.
Ta bara direktbussen (airside) från 2G till 2E - det är skyltat, sedan promenad till K eller M, Går enkelt på det hållet. Tar lite längre tid om du ankommer 2E och ska till 2G.

Toppen