Senaste nytt

7 timmar layover i Frankfurt, förslag på vad man fördriver tiden med.

Hej BC. Jag behöver lite råd. Jag kommer inom en snar framtid resa från GOT till Frankfurt och landar på terminal 1. En timma senare avgår nästa flyg från Terminal 2 till Lyon. Hinner/finns det möjlighet att komma in i terminal 1 för att shoppa? :)

Hej BC. Jag behöver lite råd. Jag kommer inom en snar framtid resa från GOT till Frankfurt och landar på terminal 1. En timma senare avgår nästa flyg från Terminal 2 till Lyon. Hinner/finns det möjlighet att komma in i terminal 1 för att shoppa? :)
Spontant tycker jag att en timme är kort tid att byta mellan T1 och T2 i Frankfurt men jag har aldrig gjort sådan byte så hoppas jag att andra kan svara på detta.

Frankfurt flygplats karta
http://www.ifly.com/resources/img/airports/terminal-maps/Frankfurt-FRA-Terminal-map.jpg

Jo det kan nog bli tajt. Dessutom är det till Mulberry på Terminal 1, Area Z, Level 3 och gäller det endast internationella flygningar där?

Har ett liknande upplägg som TS så bumpar tråden:

Vi är ett gäng kompisar som tar examen nu till sommaren och ska åka på en vad vi kallar muckarresa. I juni bär det av och vi kommer ha knappt sju timmar på FRA under förmiddag och eftermiddag. Ingen av oss har någon status och vi flyger i ekonomi (ankommer med Sas och flyger vidare med SriLankan).

Finns det möjlighet att köpa sig in i någon lounge? Mest aktuellt är väl någon One World lounge då vi flyger vidare med SriLankan eller kan vi komma in i en LH biz lounge eller Air Canada loungen!?

Finns det något annat att göra på flygplatsen eller ska man in till stan? Kommer vara där en vardag så kanske värt att ta sig in till stan för lunch!? Sightseeingen som finns på FRA verkar bara vara på tyska så den är tyvärr inte aktuell isf.

Toppen