Senaste nytt

7 timmar layover i Frankfurt, förslag på vad man fördriver tiden med.

Du har en poäng, man får nästan ihop en arbetsdag... men jag har inte sett Frankfurt så lite lockar det att bara ta en snabbsväng ner på stan. tack för alla tips.

Föresten visst finns det Dusch i B lonungen? skulle vara skönt att fräscha upp sig innan resterande 15-16 h resande

Ja, om jag inte har helt fel finns det dusch i alla SEN lounger på FRA. Duschade i FRAN SEN A lounge Schengen förra veckan och det var lika fina duschar som i MUC SEN lounge Schengen (den mitt emot FCL).

Enda nackdelen med deras duschar är att de inte installerat ordentliga fläktar...

Ja, om jag inte har helt fel finns det dusch i alla SEN lounger på FRA. Duschade i FRAN SEN A lounge Schengen förra veckan och det var lika fina duschar som i MUC SEN lounge Schengen (den mitt emot FCL).

Enda nackdelen med deras duschar är att de inte installerat ordentliga fläktar...

Toppen, har bara testat att tvätta av mig i deras Arrival lounge, det var bra och fräscht i alla fall.

Om det är i början av december brukar det vara rätt trevliga julmarknader i tyska städer. Mer julstämning än i Sverige åtminstone!

Nu verkar mina "drömmar" om att besöka Frankfurt infria sig, jag ska dit på en tjänsteresa i höst så då blir det att hänga i loungen... för ett besök räcker nog. :p

Toppen, har bara testat att tvätta av mig i deras Arrival lounge, det var bra och fräscht i alla fall.

Tidigare var arrival lounge mycket bättre, men numera är de nya SEN loungerna i princip lika bra. Arrival lounge kanske erbjuder varm frukost dock, något som SEN loungerna saknar.

Nu börjar det dra ihop sig, åker den 2/12.

Var som sagt i Frankfurt för någon vecka sen så nu har jag i alla fall sett stan.
Undrar fortfarande vad man ska hitta på stället för att jobba i loungen?

Man skulle kanske hyra en sportbil och gasa lite med ?

Senast jag var på Frankfurts flygplats såg jag en skylt, precis när man kommer upp från S-tågen, om en sightseeingtur på själva flygplatsen. Jag var på språng och hann inte undersöka saken närmre. Jag har googlat och letat på flygplatsens hemsida, men hittar ingen info. Kan någon bidra med mer info? Är turen bra? Kan man förboka plats?

Toppen