Senaste nytt

6500 välkomstpoäng SJ prio mastercard

Nemo

Medlem

Palazzi

Medlem
De har egna tåg i Tyskland och planerar att ha tåg i Sverige (Stockholm-Göteborg och Stockholm-Malmö) från i år 2020.
Fast Train Travel in Germany | FlixTrain Samt
FlixTrain kommer till Sverige 2020

Jag vet det, men stora förseningar har drabbat de i såväl Tyskland, Frankrike, Sverige och Italien.

I Tyskland verkar man nu tillslut lyckas skala upp, men man har bråkat konstant om att man blir tilldelade så ofördelaktiga tider att det inte varit gångbart.

I Sverige är de senaste budet tidigast i höst (istället för våren) och man har dragit tillbaka ansökta tåglägen mellan Stockholm-Malmö helt. Från början sa man även Göteborg-Malmö
men den idén skrotades fort. Man kan läsa om det på Trafikverket om man orkar bläddra i PDF:er :)

Det betyder att om något startar i år (vilket verkar otroligt om man pratar med involverade och tar hänsyn till Corona) så är det mellan Stockholm och Göteborg.

I Frankrike är inte oväntat det statligt ägda bolag, på franskt manér, inte sugna på konkurrens. De verkar hålla undan Flixtrain så långt de går och dö samtidigt hinna utöka verksamheten för det egna lågprisalternativet Ouigo.

Åtminstone är detta mina tolkningar av det som skrivs i internationell media, samt av de dialoger jag haft med folk som varit på intervjuer när det utlystes (där dessa nu satts på vänt). Vi får se och hopps; bra med konkurrens.
 

MrGunnar

Medlem
What the... Bara för att jag till sist skaffade Prio mastercard för några veckor sedan så kom kampanjen jag väntat på under flera månader...

Prova mejla SJ Prio medlemsservice och fråga försiktigt om du kan inkluderas "retroaktivt" i kampanjen. Typ att det är tråkigt att du missade detta med nån vecka och så. Det brukar vara bra respons och de är inte omöjliga. I bästa fall får du också kampanjpoängen. :)
Mejladress: sjprio[snabel-a]SJ.se

Jag håller tummarna
 
Toppen