60 timmar first på en vecka

Följer också med spänning dramat från Thai First lounge i BKK. Mitt största drama här var en extremt seg medium rare köttbit och spänning på vilken 747 variant som ska ta mig till ICN ikväll. Hoppas det löser sig. BTW. Har extremt höga förväntningar på Asiana First i morgon.

Canadien skrev:Jo, men eftersom ANA har en egen kärra med lediga säten i F till LAX imorgon, två timmar innan SQ-flighten så är nog chanserna små.Klicka för att utvidga...
Om de helt ställer in dagens flight är vi 7 eller 8 som var i First som ska bokas om. Tror dock de kör planet även om det kanske blir imorgon förmiddag.

Nu kommer en hel armada med snöröjningsbilar utanför fönstret. På Haneda landar och startar lite plan i alla fall.

Undrar hur länge KE1 kan cirkulera här utanför.

mischadee skrev:Följer också med spänning dramat från Thai First lounge i BKK. Mitt största drama här var en extremt seg medium rare köttbit och spänning på vilken 747 variant som ska ta mig till ICN ikväll. Hoppas det löser sig. BTW. Har extremt höga förväntningar på Asiana First i morgon.Klicka för att utvidga...
Du ska ha höga förväntningar på Asiana, åtminstone maten och hårdvaran.

Enligt accuweather ska det snöa till 7 imorgon bitti. Ser ju inte lovande ut för idag. Kommer vi iväg 7 imorgon bitti så hinner jag till SFO typ strax innan midnatt (om de nu får landa så sent). Det skulle kunna fungera för mig i alla fall.

Nu ropade de i högtalarna att ny avgångstid är 2300. Vi kanske kommer iväg trots allt.

Var 3 flighter till Kalifornien och Washington tror jag som alla ska gå då. Borde vara boarding snart i så fall.

Först var utropet på japanska och vid ett tillfälle började typ hela loungen skratta. Undrar vad de sa, på engelska var det ingen humor i utropet...

palmen skrev:Först var utropet på japanska och vid ett tillfälle började typ hela loungen skratta. Undrar vad de sa, på engelska var det ingen humor i utropet...Klicka för att utvidga...
Haha. Fantastiskt. Säkert var ”talet” 4 ggr så långt också på japanska...

Flertalet flighter inom Asien som ställts in nu.

Thai planet verkar nu ha fått all snö borttagen.

Dags att gå till gaten snart, borde vara boarding om 5 minuter.

Falskt alarmet, runway closed så vi har ny tid vid midnatt nu. Såg några flighter som skulle gå klockan 25...

Nu backar de ut Thais A380, blir det första plan iväg?

ANA till Chicago ska boarda nu, börjar röra på sig med andra ord.

Kl 25?

Känns det som du kommer komma iväg? Finns några alternativ? När hela flygplatsen stänger är det väl svårt även med alternativ.

Har nåt flyg kommit iväg senaste timmen? Är thaiflyget ovan mark nu?

Back