Senaste nytt

6.000 Eurobonuspoäng med Avis, hyr 15 oktober 2019 till 31a mars 2020.

hedgehog

Medlem
Ser att topic är uppdaterad.

Villkoren för bokning fram till och med den 31 mars 2020:



EARN UP TO 6,000 SAS EUROBONUS EXTRA POINTS
  1. This Promotion is open to SAS EuroBonus members (“Eligible Participants”)
  2. To Participate, Eligible Participants must rent a vehicle within the rental car Group C or above and book for minimum of 3 or more days to earn promotional points. (“Eligible Rentals”)
  3. The Eligible Rental must be booked between 21st January and 31st March 2020 and rented between 1st February and 30th April 2020.
  4. Eligible Rentals must be made via www.one.avisworld.com/partners/eurobonus or www.avisworld.com/EuroBonus
  5. To collect SAS EuroBonus points the Eligible Rentals must include the SAS EuroBonus membership number of the first named driver (the “renter”). The SAS EuroBonus account number must be given at time of rental.
  6. *Valid for all rental locations in Europe, The Middle East, Africa, Asia, USA, Australia, New Zealand and Mexico.
  7. Eligible Rentals will receive up to 2,000 additional points for 3 - 5 days rentals, and 5,000 additional points for 6 days and longer rentals, in addition to the standard award of 1000 points per rental.
  8. A minimum of 3,000 SAS EuroBonus points will be awarded per qualifying rental, to a maximum of 6,000 points per rental.
  9. This points bonus is not valid on Prestige, Van or Chauffeur Drive rentals worldwide.
  10. Offer may not be used in conjunction with any other coupon, promotion or mileage offer.
  11. Promotional points will be awarded on a maximum of three rentals only during the promotional period
  12. The awarding of points may take up to 8 weeks from date of rental.
  13. This promotion is subject to the Avis and SAS EuroBonus partnership Terms and Conditions available at www.one.avisworld.com/partners/eurobonus.
  14. Renter must meet standard Avis age, driver and credit requirements.
  15. Promoter: Avis Budget EMEA Ltd, Avis House, Park Road, Bracknell, Berkshire, RG12 2EW, United Kingdom.
 

palmen

Moderator
Har inte fått poängen för min bokning jag hade i januari, någon som har mailadressen för att göra retroclaim på detta?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Berglund

Medlem
Har inte fått poängen för min bokning jag hade i januari, någon som har mailadressen för att göra retroclaim på detta?
Ring in till den svenska kundtjänsten, de har varit bra på att handlägga detta åt mig. Dock stänger de 16.00 eller om det är 16.30, därefter kommer man bara till svensktalande bokningstjänst. När det blivit fel för mig så har sedan samma handläggare som jag talat med i telefon följt upp ärendet hela vägen, via personlig, namngiven, e-mail tills dess att poängen har dykt upp på kontot. Synnerligen nöjd med den hanteringen, kan klart rekommenderas!!
 

palmen

Moderator
Ring in till den svenska kundtjänsten, de har varit bra på att handlägga detta åt mig. Dock stänger de 16.00 eller om det är 16.30, därefter kommer man bara till svensktalande bokningstjänst. När det blivit fel för mig så har sedan samma handläggare som jag talat med i telefon följt upp ärendet hela vägen, via personlig, namngiven, e-mail tills dess att poängen har dykt upp på kontot. Synnerligen nöjd med den hanteringen, kan klart rekommenderas!!
Mitt Eurobonus-nummer hade tydligen ramlat ur hyran på något sätt, men de skulle lägga tillbaka detta nu och uppdatera min profil.
Antar att det var min första hyra med nya sidan och att det är där osm något "strulat".

Borde väl ha poängen inom någon vecka hoppas jag på.
 

Gizmokvack

Medlem
Update:
Eftersom Avis varit duktiga med att blocka så jag inte kan göra tre hyror hos dem på min semester fick jag tänka om (tack alla för varningen). Passande nog körde ju Hertz en parallell kampanj så upplägget för semestern blev följande:

Dag 1-4 Avis (6000p)
Dag 4-8 Hertz (5000p)
Dag 8-14 Avis (6000p)

Är ju på Gran Canaria så var jag än har varit på ön är flygplatsen inte mer än en halvtimme bort. Så det har faktiskt varit väldigt smidigt att bara åka och lämna in nyckeln och hämta ut en ny. Förhoppningsvis trillar det nu in 17k poäng på kontot istället för 6k. (prövade även slänga in den där vouchern på 10k poäng som cirkulerat här på forumet i första bokningen men där har jag inga större förhoppningar)
 

Gus

Medlem
Ring in till den svenska kundtjänsten, de har varit bra på att handlägga detta åt mig. Dock stänger de 16.00 eller om det är 16.30, därefter kommer man bara till svensktalande bokningstjänst. När det blivit fel för mig så har sedan samma handläggare som jag talat med i telefon följt upp ärendet hela vägen, via personlig, namngiven, e-mail tills dess att poängen har dykt upp på kontot. Synnerligen nöjd med den hanteringen, kan klart rekommenderas!!
Bra tips att ringa in, skönt slippa fylla i formulär. Handläggaren skulle återkomma om en vecka och det har han gjort nu. Jag hyrde bil i 3 dagar och ville ha 3000 poäng, fick bara 500 poäng.

Han påstår att man måste ha en kupong från sas för att kunna få poängen. Men det är väl en annan deal? Man kunde få 10 000 points för 4 dagar.

Vidare säger han att jag har bokat bilen via vanliga avis hemsida och inte via SAS avis-sidan. Jag är 99 % säker att jag bokade via SAS avis-sidan för jag ville verkligen ha de där 3000 poängen. Kan man se på något sätt på bokningsbekräftelsen vilken sida jag bokat via? Någon som varit med om liknande case?

Visst, att jag fick 500 poäng och inte 1000 poäng tyder ju på att jag bokade via vanliga avis sidan, men det låter mycket märkligt eftersom jag var mycket noggran.
 

Gus

Medlem
En sak som "bevisar" att jag bokade via avis-sidan är väl att det ingick en gratis extraförare? Det ingår väl bara om man bokar via avis-sidan, och inte vanliga avis-sidan?
 

Migato

Medlem
upload_2020-3-10_12-58-10.png


Samma nummer hehe

Vet någon om det går att hämta bil om flyget landar 23:55? Avlämning är ju 24/7 men kontoret har bara öppet till 23:59. Malaga i detta fall.

EDIT: Svar på min egen fråga. Finns en meet late-avgift på begäran (inte säkert att de kan fixa en som väntar som jag förstod det). Kostnad är 50 EUR + skatt.
 
Last edited:
Toppen