Senaste nytt

6.000 Eurobonuspoäng med Avis, hyr 15 oktober 2019 till 31a mars 2020.

Aha då har jag fått det om bakfoten. Tack för förtydligande!
Citerar mig själv. Har en befintlig bokning med Hertz som jag tänkte byta ut mot denna kampanj. I Hertz regler läser jag
"Förbetalda priser kan avbokas senast midnatt två dagar före uthämtandet av bilen, då återbetalar vi hela beloppet. Om avbokningen görs senare debiteras en administrationsavgift på SEK 300 (eller motsvarande belopp i lokal valuta), som dras från det kreditkort du använde för att göra bokningen."
Då betyder det alltså att Hertz förbetalda går att avboka gratis, men inte Avis. Tur för mig som tänkte byta en hyra från Hertz till Avis.

Citerar mig själv. Har en befintlig bokning med Hertz som jag tänkte byta ut mot denna kampanj. I Hertz regler läser jag
"Förbetalda priser kan avbokas senast midnatt två dagar före uthämtandet av bilen, då återbetalar vi hela beloppet. Om avbokningen görs senare debiteras en administrationsavgift på SEK 300 (eller motsvarande belopp i lokal valuta), som dras från det kreditkort du använde för att göra bokningen."
Då betyder det alltså att Hertz förbetalda går att avboka gratis, men inte Avis. Tur för mig som tänkte byta en hyra från Hertz till Avis.

Det där måste de ha ändrat ganska nyligen, såhär stod det tidigare/senaste gången jag läste i villkoren.

Hur mycket är avbokningsavgiften för en förbetald bokning?
En full återbetalning av det förbetalda beloppet kommer att utfärdas om bokningen avbokas inom 7 dagar från bokningsdatumet. Avbokningar som görs mer än 7 dagar efter bokningsdatumet kommer att debiteras en avbokningsavgift på:

45EUR / 30GBP / 65CHF / 300SEK / 300NOK / 450ZAR / 300DKK / 200AED / 200SAR / 20KWD.

(OBS ovanstående gäller Hertz)

Get Away with 6,000 EuroBonus points

1. Promotion is strictly only valid for reservations created via www.avisworld.com/EuroBonus

2. Only valid for reservations taking place between 1st October to 30th November 2019 and rentals taking place between 15th October 2019 to 31st March 2020.

3. Blackout period applies for rentals taking place between 16th December 2019 and 5th January 2020.

4. SAS EuroBonus Extra points promotion are valid for rentals in the US (north America and Canada), Europe, the Middle East, Africa and Asia

5. 6,000 Extra points are awarded on rentals 3 days or more and when car group C or higher is reserved.

6. 6,000 points includes any base points as a standard earning so the maximum earning is 6,000 points during the campaign period

7. The promotion is only valid for separate rentals and not rentals with consecutive rental days

8. May not be used in conjunction with any other coupon or promotions, other than those stated on this website

9. Promotional points will be awarded on a maximum of three rentals only during the promotional period

10. Standard Avis and SAS EuroBonus Terms and Conditions apply

11. Your EuroBonus Extra points will be added directly to your EuroBonus account within 14 days of the rental taking place
Vad är nu detta? Har Avis ändrat i villkoren sedan igår? Så här ser numera punkt 5 i villkoren ut:

5. 6,000 Extra points are awarded on rentals 4 days or more and when car group C or higher is reserved.

Jag behöver boka en bil mellan 12-19 oktober.
Det står att erbjudandet gäller bokningar efter 15 oktober och undrar om jag kommer tilldelas poäng ändå?

De där var ju sniket att ändra till 4 dagar. I Malmö kostar de ju oftast 7-800extra för att ta en extra dag vid en helgbokning så blir ju verkligen ointressant. Inte ens för 10k poäng hade de varit intressant.

Såg bra ut till en början, men under 10k-kampanjen kostade Fre-Mån 599:- på lokala stationen, nu är kostar Fre-Mån 1251:-, sen när de även ändrat till 4 dagar så är det i princip ointressant, synd, för jag är bara 30k poäng bort från en episk resa till Sydamerika!

RIP Avis deals :(
Frågan är, vill dom ha okynnesbokningar eller inte? 10k och 8k kampanjerna som rullade under ett par månader måste ha genererat ganska bra med bokningar. Nu lär det inte vara många som okynnesbokar längre..
Om inte kampanjerna var lönsamma för dom så är jag lite förvånad att det tog många månader för dom att inse det.

Toppen