Senaste nytt

5000 baspoäng för 1497kr på en lördags förmiddag

Hur fungerar det om jag checkat in online för retur-resan och redan skrivit ut boarding-kort? (Eller är det så att man måste land-side för att komma rätt?)

Jag hade ett (1) boardingkort för hela resan ARN-ZRH-ATH-GVA-ATH (utskrivet från sas.se).

När jag kom av planet i ATH följde jag skyltarna för transfer. Där stod en person och kollade mitt boardingkort. Hon fick leta lite innan hon hittade att jag var "eligble" för att komma upp där. Jag trodde då att jag var airside men det visade sig att jag var landside. Gick till loungen. När man sedan skulle till planet var det säkerhetskontroll. Men där tror jag inte de kollade boardingkort. Efter säkerhetskontrollen fanns inga butiker så vitt jag kommer ihå, enbart en kiosk eller två.

Vid ombordstigningen fick jag nya boardingkort då scannern inte kunde hitta mig...

Jag bokade min biljett på swiss.com i april i Z-klass med första och sista segmentet utfört av SAS. Då var det inget minimum stay men nu är det 2 dagar min stay på Z-biljetter och jag är inte ens säker på att de tillåter codeshare längre. Så tyvärr är dealen inte riktigt lika bra längre :-( även om det kanske är trevligt med två dagar i Aten. Det är visst varmt där nu...

Det håller jag med om. Men försöker jag boka på swiss.com får jag enbart upp D-klass på codeshares. P och Z dyker upp på flyg som utförs av Swiss så därför funderar jag på om Swiss har strypt Z på codeshares?

Har förvisso enbart kollat tre olika datum i september och oktober

Bokade några MR från CPH - MXP (Milano) för 1183 :- i september. Det ger förvisso bara 3000 poäng men det tar bara 2h enkel resa.

Jag bokade ARN-ATH-CPH-ARN i okt för 1623:- Tidig morgon men man är hemma hyfsad tid. Går det att uppgradera till C på flygplatsen med poäng? Eller är det endast till eco extra?

Jag bokade ARN-ATH-CPH-ARN i okt för 1623:- Tidig morgon men man är hemma hyfsad tid. Går det att uppgradera till C på flygplatsen med poäng? Eller är det endast till eco extra?

Går inte att uppgradera ekonomi till business inom Europa på SAS, endast från ekonomi extra till business.

Lite frestande är det att boka nån sån där tripp. Men så ska man ta sig KRN-ARN också...

Inga problem om du inte har någon emot att vänta några timmar på morgonen på ARN :p

KriunaAlc.jpg

Alternativ 2 , KRN till Malaga via CPH och stanna över natten i Malaga

Attachments

• Malaga.jpg
    Malaga.jpg
    93,4 KB · Visningar: 219
Last edited:
Toppen