Senaste nytt

50.000 Eurobonus poäng för 5000kr inkl 100 reflexvästar!

Första inlägget, here we go!

OT
Jag samlade ihop drygt 100' poäng på att stödja Bröstcancerfonden genom Mammashop eller vad affären nu hette. Man fick i början 775 poäng vid valfritt köp, varpå jag hittade någon slags lock för barnmatsburkar i rosa färg för 1 krona. Frakten trollade man bort genom att välja "Hämta ut paketet i vår butik". Någonstans efter 130 beställningar tröttnade jag och återgick till mina studier. 105'400 poäng inkasserades efter drygt 2 månader.

Produkterna? En supervänlig dam ringde efter någon dag och berättade att hon hade insett att jag måste ha valt "fel" leveransalternativ eftersom jag inte bodde i orten där butiken fanns, så hon frågade om jag skulle misstycka om hon skickade produkterna till mig istället.

:D

Antar att detta är ett gammalt erbjudande, gäller inte längre?

Den händelsen som jag beskrev hände någon gång när den shoppingportalen var ny. Det var ett rent mänskligt fel att man fick 775 poäng per köp, men eftersom jag handlat i god tro så fick mina poäng godkännas. Den egentliga summan som jag skulle fått var 275 poäng per köp (långt ifrån dåligt det heller). Detta verkar dock ha utnyttjats för numer så får man drygt 30 poäng per köp. En viss nedgradering...

Tilläggas bör kanske att efter min "shoppingrunda" så tillkom ett par ord i villkoren. Orden lyder "... på ett oärligt sätt...", och syftar på att intjäning som är sådan kan leda till att medlemskapet omedelbart avslutas. Vet dock inte hur seriöst man ska tolka det.

Tilläggas bör kanske att efter min "shoppingrunda" så tillkom ett par ord i villkoren. Orden lyder "... på ett oärligt sätt...", .

I vilka villkor och hur skulle det kunna vara oärligt att köpa reflexvästar?? Oärliga människor vill väl inte synas och det gör man ju i en reflexväst ;-)

Från villkoren:

Annullering av medlemskap
SAS EuroBonus kan omedelbart avsluta ditt medlemskap om vi anser att du har agerat på ett sätt som skadar programmet eller någon distributör. Sådana åtgärder kan bestå av, men är inte begränsade till:

illegala eller bedrägliga aktiviteter

poäng-intjäning som sker på ett oärligt sätt eller på ett sätt som strider mot dessa villkor

fientligt, oförskämt eller aggressivt beteende mot vår personal eller personalen hos deltagande handlare eller tredjepartshandlare

att avsiktligt ge oss felaktig eller missledande information.

Så ta det lugnt med reflexväst- bläckpatrons och andra beställningar. Är helt övertygad om att Eurobonus följer det här forumet och det är ganska uppenbart att upprepade beställningar de kommande dagarna på extremt låga belopp inte stämmer med shoppingportalens syfte och kanske kan klassas som "bedräglig aktivitet"...

Från villkoren:

Annullering av medlemskap
SAS EuroBonus kan omedelbart avsluta ditt medlemskap om vi anser att du har agerat på ett sätt som skadar programmet eller någon distributör. Sådana åtgärder kan bestå av, men är inte begränsade till:

illegala eller bedrägliga aktiviteter

poäng-intjäning som sker på ett oärligt sätt eller på ett sätt som strider mot dessa villkor

fientligt, oförskämt eller aggressivt beteende mot vår personal eller personalen hos deltagande handlare eller tredjepartshandlare

att avsiktligt ge oss felaktig eller missledande information.

Så ta det lugnt med reflexväst- bläckpatrons och andra beställningar. Är helt övertygad om att Eurobonus följer det här forumet och det är ganska uppenbart att upprepade beställningar de kommande dagarna på extremt låga belopp inte stämmer med shoppingportalens syfte och kanske kan klassas som "bedräglig aktivitet"...

Nu kan det väl knappast vara bedräglig verksamhet rent juridiskt sett. Man betalar i förskott. Det är handlaren som sätter upp på vilka premisser man kan handla. Om man kan få en vara fraktfritt om man handlar för 7 kr i en annan shop så är inte det heller bedrägligt utan ett sätt för affären att locka in folk. Sen förstår även jag att mer än 50 reflexvästar behöver jag inte.
Däremot behöver jag mer än 20 vita T-shirt för de är bra att ha under skjortan.

Hej hej! Vi på Eurobonus följer denna tråd med spänning och har kontaktad SBM för att få klarhet i detta case som ger 500 poäng för inköp av vara för 50 SEK. Till dess att vi fått svar kommer SBM inte synas i shopping portalen.

Det ska så klart inte påverka intjänning av poäng de köp som har redan genomförts tidigare. Hoppas på allas förståelse och tålamod!

Trevlig helg!

Karina

Toppen