Senaste nytt

50års-tripp med frugan

Jag har kört enbart en tripp med EuroBonus och den bokade jag inte ens själv. Jag tycker det är ett jävla meck att förstå och ledsnar när jag klickar efter tillgänglighet och ser 0 tillgängliga och tappar sugen. Saknas det biljetter el gör jag fel? Aja, skit i det. Ut med det gamla och in med det nya.

Jag tar gärna tips o råd på var vi ska åka. Lite enklare att hitta resor när jag inte ska ha med hela familjen..

1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda,
  2. Vilken är din destination? Azorerna, kap verde, kommer vi dit på våra få poäng? Sydeuropa? Finns det ens business värd att nämna dit? Vi tar visserligen det vi kan få förstås. Lika bra att bränna av resan..
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur och retur
  4. När vill/behöver du resa ut? 28mars-14 april. Funkar egentligen hela april till mitten på maj så länge 4-5 dagar är 2 dagar helg.
  5. När vill/behöver du komma hem?
  6. Hur länge vill du vara borta? ca 5 dagar
  7. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  8. I vilken kabinklass? Ekonomi/Business
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  10. Vad är din budget? (per person): Eurobonus, 153 000 poäng + 2-4-1 voucher från förra året
  11. Vad är det viktigaste för dig? Max 2 byten, gärna vår/hyfsat varmt. Sol bad el storstad. Vandring. Rätt flexibla. Blir glad om vi kan hitta nåt att resa till.
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Kan tänkas!

Stort tack på förhand! Jag får försöka lägga till info el justera om jag missat nåt. Jag har amex premium men tycker mig ha läst att jag kan få till bc då min 241 är från 2024. Jag får en ny 2-4-1 från dec 2025 men den är väl irrelevant..?

Jag har kört enbart en tripp med EuroBonus och den bokade jag inte ens själv. Jag tycker det är ett jävla meck att förstå och ledsnar när jag klickar efter tillgänglighet och ser 0 tillgängliga och tappar sugen. Saknas det biljetter el gör jag fel? Aja, skit i det. Ut med det gamla och in med det nya.

Jag tar gärna tips o råd på var vi ska åka. Lite enklare att hitta resor när jag inte ska ha med hela familjen..

1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda,
  2. Vilken är din destination? Azorerna, kap verde, kommer vi dit på våra få poäng? Sydeuropa? Finns det ens business värd att nämna dit? Vi tar visserligen det vi kan få förstås. Lika bra att bränna av resan..
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur och retur
  4. När vill/behöver du resa ut? 28mars-14 april. Funkar egentligen hela april till mitten på maj så länge 4-5 dagar är 2 dagar helg.
  5. När vill/behöver du komma hem?
  6. Hur länge vill du vara borta? ca 5 dagar
  7. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  8. I vilken kabinklass? Ekonomi/Business
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  10. Vad är din budget? (per person): Eurobonus, 153 000 poäng + 2-4-1 voucher från förra året
  11. Vad är det viktigaste för dig? Max 2 byten, gärna vår/hyfsat varmt. Sol bad el storstad. Vandring. Rätt flexibla. Blir glad om vi kan hitta nåt att resa till.
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Kan tänkas!

Stort tack på förhand! Jag får försöka lägga till info el justera om jag missat nåt. Jag har amex premium men tycker mig ha läst att jag kan få till bc då min 241 är från 2024. Jag får en ny 2-4-1 från dec 2025 men den är väl irrelevant..?
Star Alliance kommer inte funka. 153k poäng och en voucher (från 2024) kan ju ta er till tex. Seychellerna, Dubai, Zanzibar osv. Sök från LHR/CDG/AMS till att börja med.

Intressant nog inte ett enda skyteam bolag som flyger till Azorerna eller Kap Verde. Så de kan du ge upp med eurobonus.

Sydeuropa finns det väl rätt gott om destinationer, både direkt med SAS (nya business är inte så dåligt) och partners. Och mer sas egna flyg funkar ju sökfunktionen på webben,och till och med deras award finder. Kanske inte det allra mest spännande men om Sydeuropa är inom target så är det inte så svårt. Europa med 241 voucher är väl 80k i business så poängen räcker och blir över.

Teneriffa med Business är kanon, satsa på lyxigt hotell, hyr bil och åk till toppen, knata runt vid svavelosande vulkanen och massor av god mat, viner mm rimliga priser. Även USA räcker ju poängen till med voucher. fast dåjag har ruttnat på skyhöga priser och tveksam kvalitet.

Snyggt! Segt med att Azorerna inte funkar. Portugal.. why?

Äsch, Seychellerna är på min bucketlist så inte dåligt. 4 dagar där och 2 resdagar. Jag hade förstås tänkt att klämma in en längre stund där men man kan inte få allt. ”Bara” tre dagar på plats känns inte helt bra. Man hinner inte svinmycket.

Kul med de andra alternativen också! Gäller o hitta några platser bara…

Jag sitter på ett tåg i 6h nästa helg, inget jobbande. Kanske ska skippa filmen och ladda ner lämplig app (var hittar jag länk om hur det funkar) för att börja köra research.

Last edited:
Toppen