Senaste nytt

5 timmar i Stockholm - vad göra?

FFlash

Medlem
Lite på kort varsel men tänkte ta en tur till Stockholm city för att spendera 5 timmar.

Några korta tips på aktiviter/besöka?

Har varit i Stockholm hundra gånger så jag kan navigera samt se vanliga turistgrejer är inte vad jag söker, utan om nån råkar veta vad som finns på gång just nu eller andra udda förslag :)

Tacksam
 

jonten

Medlem
inget av mat, drinkar (pga Pontus åt precis och åker NU till stan) ej heller köp. Bara gå runt och besöka nåt ställe (kan ju lite senare vara mat&drinkställe)
Lite kort på, men om du inte är helt van Sthlm. Ta en promenad ifrån Centralen mot Sergels torg, sen går du Drottninggatan mot Söder, då passerar du Riksdagen, Gamla Stan, Slusen och sen Medborgatplatsen. Alla dom har lite roligt att titta på, sen finns det lite pilsnerställen på vägen.
Sen finns det säkert mer intressanta ställen, men en fin promenad
 

FFlash

Medlem
Lite kort på, men om du inte är helt van Sthlm. Ta en promenad ifrån Centralen mot Sergels torg, sen går du Drottninggatan mot Söder, då passerar du Riksdagen, Gamla Stan, Slusen och sen Medborgatplatsen. Alla dom har lite roligt att titta på, sen finns det lite pilsnerställen på vägen.
Sen finns det säkert mer intressanta ställen, men en fin promenad

;)
jag skrev i första inlägget att just detta ville jag iinte ;)
Tack iaf
 
Stämmer, Fotografiska finns där (Home | Fotografiska och där kan du gå och kika lite om du är intresserad av foto. Då är det nära till Viking Line sedan (ca 5 min om du går).

Gillar du att spela online spel? Gå till SPACE (Space | Making Space for digital culture där kan du lätt slå ihjäl några timmar, kräver dock ett Steamkonto och ladda ner deras app (och lägg in betalningsmöjligheterna i appen). Det ligger precis vid Sergels Torg/T-centralen. Vill du inte spela har dom en Avicci utställning. Eller bara gå ner på stan och kika lite.

Efter detta kan du ju gå precis som föreslaget Drottninggatan mot Gamla Stan och sen vidare upp mot Slussen (stort byggområde nu tyvärr) följt av Fotografiska och Viking Line.
 

FFlash

Medlem
Hade du gett mig vilken dag det gäller hade jag direkt kunnat erbjuda dig en provkörning av X2000. Men eftersom du inte skriver det blir det väl inget ;)

menade du jag skulle ta mig till Göteborg? :D

Gillar Göteborg iofs och hade flyg till LHR men jag skippar resten av resan då ja blir diamond med inkommande hel-arn som jag nyss gjorde XD och tar färjan hem till Åbo. Handlar snus som satan så jag får lite återbäring för skippade segment :D
 
Toppen