Senaste nytt

5 stjärniga hotell i Phuket resp. Singapore

toer00

Medlem
I höst (nov 2023) har jag bokat in mig och fru toer00 till Phuket 6 dagar och Singapore 3 dagar.
Nu var det 5 år sedan vi var där sist…mycket har väl hänt på hotellfronten…??

Men i alla fall, ni som rest nyligen, behöver tips på BRA hotell (5 stjärniga), i Phuket skall det INTE vara Patong, Karon eller Kata Beach, utan något i närheten av flygplatsen…

Hotell med STIL och med pool villor gärna i lite ljusare/luftigare inredning, Har tittat på COMO Point Yamu t.ex. BRA restaurang är ett måste!

I Singapore gärna hotell i området runt Marina Bay och hotell med Club Lounge inkl Champange Frukost…

Feel Free, kom med alla era tips!
 

TP12

Medlem
Ska göra samma resa och har aldrig varit vid Phuket tidigare. Bokade detta idag: https://slh.com/hotels/aleenta-resort-and-spa-phuket

Går att boka via Hyatt med men fick inte betalningen att fungera. Ska testa att göra om det senare. Status i Hyatt ger förmåner på SLH-hotell samt att nätterna räknas mot Hyattstatus om det är något man vill ha. Jämför priserna dock, kan vara billigare att boka på SLH eller direkt hos hotellen.

För Singapore tog jag följande, dock i ljuset av att vi ska bo där på nyår och många hotell var redan fullbokade så hade begränsat med valmöjligheter. Detta lyckades jag boka via Hyatts hemsida https://slh.com/hotels/hotel-telegraph
 

toer00

Medlem
Ska göra samma resa och har aldrig varit vid Phuket tidigare. Bokade detta idag: https://slh.com/hotels/aleenta-resort-and-spa-phuket

Går att boka via Hyatt med men fick inte betalningen att fungera. Ska testa att göra om det senare. Status i Hyatt ger förmåner på SLH-hotell samt att nätterna räknas mot Hyattstatus om det är något man vill ha. Jämför priserna dock, kan vara billigare att boka på SLH eller direkt hos hotellen.

För Singapore tog jag följande, dock i ljuset av att vi ska bo där på nyår och många hotell var redan fullbokade så hade begränsat med valmöjligheter. Detta lyckades jag boka via Hyatts hemsida https://slh.com/hotels/hotel-telegraph

Ser ganska sjysst ut! Priset inte så blodigt heller!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
 

TP12

Medlem
Ser ganska sjysst ut! Priset inte så blodigt heller!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Av någon anledning var 1 bedroom pool residence på 200 kvadrat billigaste alternativet (dvs lägre pris än sviterna på under 100 kvadrat) när man bokade genom Hyatt eller SLH - möjligt det är en felprissättning - men passade på att boka upp :)
 

staff

Medlem
Om Amanpuri och Trisara är för dyra så är Anantara Layan det bästa alternativet enligt mig. Bra värde, fina pool villor, och bästa restaurangerna på ön. Vi ska bo vår 6e stay där nästa vecka, och planerar att fortsätta åka tillbaka.

Tyvärr är hotellmarknaden riktigt trött i Singapore. Fullerton Bay är ett ok alternativ om du vill bo kring Marina Bay.
 

toer00

Medlem
Har svårt för att inse hajpen kring Amanpuri och Trisara? Säkert bra hotell men osäker på om man får så mycket mervärde en t.ex. Anantaras anläggningar...
Dock så verkar planlösningarna (i alla fall vadd deras officiella bilder ger) lite "knepiga".. I så fall Anantara Mai Khao Villas... någon som varit där? Andra alt. skulle kunna vara Renaissance Phuket alt. The Pavilions, Phuket. IOm att jag är medlem i SLH så är deras hotell också intressanta.

Så om någon som läser detta har på någon av dessa ställen Tacksam för några rader om hur det har varit...
 

staff

Medlem
Framfor allt Amanpuri ar en helt egen niva pa Phuket enligt mig. Varldens forsta Aman -- har nagra decennier pa nacken men kanns tidlost.

Anantara ar i arlighetens namn inte riktigt pa samma niva, men sa nara man kan komma i mitt tycke utan att det kostar skjortan. Vi har bott pa Mai Khao Villas -- foredrar definitivt Layan dock. Deras GM ar Frederic Varnier som tidigare var chef for just Amanpuri i typ 20 ar. Han hade aven med sin Director of Rooms fran Amanpuri till Layan men hon har tydligen flyttat till Kyoto och blivit Director of Rooms pa Four Seasons dar.

Sala Villas ar jattefina. Om ni har ett World Mastercard sa kan man fa fast track till GHA Titanium som atminstone i teorin ger double upgrade pa Anantara (och en del andra bra kedjor som Capella, Kempinski m.fl.)
 

toer00

Medlem
Har just hittat The Shore at Katathani som ser ovande ut… någon som varit där?
Gällande Singapore så har jag faktiskt fått en bra Vituoso deal på RC, hoppas bara att de lika bra som när jag var där senast (2017).
någon som varit där på sistone?
 

Taggen

Medlem
Renaissance Phuket är mycket bra enligt mig varit där två gånger och bott i deras poolvillor. 20 min från flygplatsen vid Mai Kao beach. Ligger lite avskilt men det ligger fler hotell nära för omväxling på maten och de har fri transfer till JW Mariott då båda är Marriott. Stranden är mycket bra och väldigt lugn. Visst, har du budget för Amanpuri så är väl detta inget alternativ. Bra frukost dessutom. Oftast lite lungnare med inte fullt så mycket barn som på andra ställen. Absolut ingen trängsel på stranden eller krig om solstolar eller annan charterskit.
 

toer00

Medlem
Renaissance Phuket är mycket bra enligt mig varit där två gånger och bott i deras poolvillor. 20 min från flygplatsen vid Mai Kao beach. Ligger lite avskilt men det ligger fler hotell nära för omväxling på maten och de har fri transfer till JW Mariott då båda är Marriott. Stranden är mycket bra och väldigt lugn. Visst, har du budget för Amanpuri så är väl detta inget alternativ. Bra frukost dessutom. Oftast lite lungnare med inte fullt så mycket barn som på andra ställen. Absolut ingen trängsel på stranden eller krig om solstolar eller annan charterskit.

Jag är allergisk mot allt vad "charterskit" heter... ;). Och nää, även om jag har råd så vill jag inte kosta på mig Amanpuri eller Trisara...
Renaissance Phuket kan absolut vara ett alternativ...
 
Toppen