Senaste nytt

5.000 poäng om man betala med VISA, även Points+Cash bokningar

Jag har tagit del av många Hilton-kampanjer utan något som helst problem. Tills denna...

Tydligen förlitar sig HHonors på datat de får från hotellet vilket gör att det fungerar bra med vissa hotell men sämre med andra. I mitt fall var det den förbetald (med VISA) bokning med appen hos Hilton Slussen (har sett att fler haft problem med just detta hotell). Egentligen är det ett solklart fall då det är förbetalt, men tydligen svårt att fixa till...

Har precis chattat med Hilton och 30 minuter senare har jag istället för att få det fixat tappat poäng (3x-bonusen för app-bokning) och fått ett "case" öppnat.
hhonors_0.png hhonors_1.png hhonors_2.png hhonors_3.png hhonors_4.png hhonors_5.png

To be continued...

Exakt samma problem för mig med pre-paid på Hilton Slussen för min förra stay. Den senaste var på Hilton Nordica i Reykjavik och betalades på plats. Inga poäng där heller så antar jag får öppna ytterligare ett case :(
Jag har tagit del av många Hilton-kampanjer utan något som helst problem. Tills denna...

Tydligen förlitar sig HHonors på datat de får från hotellet vilket gör att det fungerar bra med vissa hotell men sämre med andra. I mitt fall var det den förbetald (med VISA) bokning med appen hos Hilton Slussen (har sett att fler haft problem med just detta hotell). Egentligen är det ett solklart fall då det är förbetalt, men tydligen svårt att fixa till...

Har precis chattat med Hilton och 30 minuter senare har jag istället för att få det fixat tappat poäng (3x-bonusen för app-bokning) och fått ett "case" öppnat.
Visa bifogad bild 60404 Visa bifogad bild 60405 Visa bifogad bild 60406 Visa bifogad bild 60407 Visa bifogad bild 60408 Visa bifogad bild 60410

To be continued...

Tja, you're not alone, tråden på flyertalk växer i rasande fart.
Hiltons rep har inte sagt ett pip om saken sedan november.
Bättre att det krånglar för massor än bara för några få då har de större press på sig att fixa problemet,
lär dock knappast ske något innan kampanjen är över.

Jag saknar bara 5000 poäng (plus 1821 efter den senaste fadäsen) så jag sitter lugnt i båten. När CS manuellt "fixade" min reservation så att den var betald med Visa försvann istället information om att bokningen genomfördes med mobilen. Detta rimmar bra med iaktagelser från en massa folk på bl.a. FlyerTalk.

Det här är nog ett större problem än vad någon på HHonors tror. Hittills har stackars CS hanterat varje ärende för sig och gjort sitt bästa, oventande om magnituden av problemet. Håller med @Homer om att det är bra att problemet är så pass utbrett. För eller senare lär de hitta buggen (som de nu verkar tro inte finns) så de kan fixa till det på något sätt.

8 dagar efter att mitt "case" skapades har det nu idag trillat in 5,000 poäng för VISA-kampanjen. Dock saknar jag trippel-poängen som försvann i samma veva...

Toppen