I stand corrected!Andreas Ekman skrev:Inte säkert att du behöver gå till service.Sist jag flög till AMS över dagen på ToR då fick jag allt på samma direkt i maskinenKlicka för att utvidga...
Vi får hålla tummarna för en ny x4 kampanj till senvåren då denna kampanj blivit rumphuggen av omnikrom, dock tror jag chanserna är minimala för en ytterligare x4 kampanj.JacobGBG skrev:Tyvärr så dör nog drömmen om Diamond nu. Hade en run i veckan i elfte timmen av kampanjen för att ta mig väsentligt närmare målet på segment men iochmed att familjen ned till varje medlem dragit på sig Covid så är det bara att erkänna sig besegrad.Det är väl inte omöjligt att man kan brygga gapet på poängsidan, då jag har åtminstone en tjänsteresa till Indien som måste bli av någon gång innan hösten. Som det allmänna världsläget är så känns planeringen för långresor däremot väldigt osäker.Visa bifogad bild 125653Klicka för att utvidga...
Kanske att det kan bli någon x2 eller liknande under sommarmånaderna.GOTBound skrev:Vi får hålla tummarna för en ny x4 kampanj till senvåren då denna kampanj blivit rumphuggen av omnikrom, dock tror jag chanserna är minimala för en ytterligare x4 kampanj.Klicka för att utvidga...
Det finns väl inga 25% extra på antal segment för EBG/EBD utan enbart på antal poäng på SAS-flygningar? Så det du beskriver är väl exakt som det ska vara?ZZZebra skrev:Jag har noterat att jag fått 4 * på antal segment men 5 * på poäng på nuvarande kampanj. Det verkar som att 25% extra som EBG/EBD inte fungerat för antal segment utan blir "bara" 4-dubbelt i min Tier Level graf.För mig spelar det ingen större roll, jag blir EBD på poäng.Någon annan som noterat samma? Och för er som siktar på EBG/EBD på segment kan det vara värt att göra en extrakoll.Klicka för att utvidga...
ptotheg skrev:Ni som är ute och far nu och jagar 4x - hur lång tid tog det att få flight(er) och poäng i SAS appen? Tycker det är segare än vanligt..Klicka för att utvidga...
Som @Tomas E säger får du aldrig några 25% på antal legs utan bara för själva poängen.ZZZebra skrev:Jag har noterat att jag fått 4 * på antal segment men 5 * på poäng på nuvarande kampanj. Det verkar som att 25% extra som EBG/EBD inte fungerat för antal segment utan blir "bara" 4-dubbelt i min Tier Level graf.För mig spelar det ingen större roll, jag blir EBD på poäng.Någon annan som noterat samma? Och för er som siktar på EBG/EBD på segment kan det vara värt att göra en extrakoll.Klicka för att utvidga...
Tomas E skrev:Det finns väl inga 25% extra på antal segment för EBG/EBD utan enbart på antal poäng på SAS-flygningar? Så det du beskriver är väl exakt som det ska vara?Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Som@Tomas Esäger får du aldrig några 25% på antal legs utan bara för själva poängen.Klicka för att utvidga...
Maja skrev:Jag föll på målsnöret och gjorde felvalet när jag bokade F & F till NYC och valde januari istället för december. Decemberresan blev på poäng och gick vägen, nu i januari som skulle ta mig över till Diamond undan problem har jag fått boka av då jag åkte dit och fick Corona. Vågade inte chansa att jag skulle hinna bli frisk innan torsdag, även om jag rent tekniskt sett är friskförklarad imorgon. Med facit i hand så skulle jag ha gjort tvärt om och bokat F & F-raten i december och säkrat mina poäng och sedan tagit bonusresan nu istället.Ja, ja, vad är en bal på slottet.Håller tummarna nu att min resa till LA på sportlovet blir av för annars är jag riktigt illa ute och riskerar att inte ens klara mitt guld vilket jag måste lösa innan 30/4 på något sätt i så fall. Har dock lite tid på mig om det skulle skita sig fullständigt här framöver.Klicka för att utvidga...
OT-svar.ptotheg skrev:Okej. Till min resa till USA skrev jag mitt ”first given name” ( 1 av 3 förnamn) på biljetten där mitt mellersta är tilltalsnamn och det som står som EB. Mitt EB nummer finns på biljetten. Nu när jag retro-registrerat får jag nej för namn inte matchar biljett vs. member-name.Vad gör jag? Kan jag ringa in och få detta fixat? Orkar inte maila och vänta i veckor för att få detta åtgärdat..Klicka för att utvidga...
dino_81 skrev:OT-svar.Tips inför framtiden är att boka biljetter med SAS i inloggat läge där namn på biljetten överensstämmer med ditt EB-konto. Det räcker även till USA.Sen skriver du in namn i den följd de står på ditt pass på APIS, ESTA etc.Så slipper du onödigt krångel i efterhand.Lycka till!Klicka för att utvidga...
OT: Bra tipps, jag gjorde precis detta när jag bytte körkort senast då det synkade bra med passet också så processen fick så lite påverkan som möjligt, väldigt enkelt.Gargamel skrev:Ett till OT tips är att byta namn hos skatteverket så det blir tilltalsnamn först om inte ordningen spelar nån roll för dig eller din familj. Man kan göra det fritt en gång.Klicka för att utvidga...