Senaste nytt

4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

Jannes

Medlem
Tack, det kanske är orsaken. Är bara inne på månad 6 just nu. En liten notis om den begränsningen vore nyttigt på sidan, kunde man tänka.
 

FFlash

Medlem
Sista 4x har inte reggats men idag trillade in de 23 extra segments som SAS sista handover för statusförlängning och därmed Diamant hemma med onödigt (onödiga segmentruns om jag bara hade vetat om detta) marginal :)
Kan inte klaga, det var enkla segment och inte för dyra heller. Startade från noll alltså :)
 

Tonton

Medlem
Jag måste säga att det nästan blir löjligt enkelt detta ;)
AMEX Elite
SEB MC
+ en ombokning med Swiss till United via AMS som blev AMS-ARN med SAS i J-klass
+ SAS Plus i S-klass CDG-ARN
Det står nu 40.000 Base Points och jag har kvalår sista augusti 2022. 1.000 poäng från SEB MC februari till augusti.

Jag flög från Stockholm till Chicago. Bokad i Plus för 5100kr. Plusgrade långa benen för totalt 42k T/R.

Nu har jag 82.5k statuspoäng bara från den resan. Med SAS fly Premium så kommer jag glida in över 90k långt innan mitt brytdatum 30 sep.

Jag hade absolut inga planer på att förnya mitt EBD, då jag inte tycker det är värt det. Men det var, som du säger, löjligt enkelt detta...
 

Jannes

Medlem
Ah då hänger jag med. Har båda korten själv, men hoppades på ett "life hack" för reseplanerna fram till slutet på mitt intjäningsår är snudd på EBD... hade varit skönt att kunna ro hem det med att spendera poäng på flyg :D
 

FilipJ

Medlem
Tror ni någon sådan här kampanj kan komma tillbaka eller det var något speciellt för corona tiden?
Det är definitivt inget jag hade räknat med, de har ju dessutom också verkat sluta med delvis ”sponsring” av statuspoäng/flighter till återkvalificering av status.
Min personliga uppfattning är att om SAS skulle ha en liknande kampanj är det mer sannolikt att den är x2 eller riktad på specifika omständligheter.
 
Toppen