Senaste nytt

4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

Maja

Medlem
Om du åker till LA på sportlovet och flyger CPH-LAX den 26/2 och/eller tillbaks den 5/3 så får du gärna titta förbi (1H) Alltid lika trevligt att träffa BC medlemmar när man ute och reser.

Håller tummarna för dig i din guldjakt iaf !
Får hälsa vid ett annat tillfälle! :) Åker ut redan den 11/2 och med Lufthansa på vägen dit och United på hemvägen den 19/2. :)
 

Maja

Medlem
Jag och frun tog det ett steg längre och tog bort mellannamn för ett par år sedan. Enligt oss helt meningslöst att ha med namn som man inte använder som tilltalsnamn. Ingen risk för problem vid biljettbokning är en positiv följd :)
Och vi gav dottern endast ett namn med anledning av att det aldrig skulle bli bekymmer med bokade flygbiljetter.

Inte för att hon sörjer så väldigt att hon bara har ett namn, men när vi dessutom har valt ett namn som inte finns med bland namnsdagarna enligt den svenska almanackan så surnade hon till för något år sedan när hon insåg att kompisarna kunde bli firade flera gånger under året för att de hade namnsdag. :D
 

Sir Lemon

Medlem
1:a Feb är här och därmed lägger vi en av de bättre kampanjerna i SAS historia till handlingarna (sett till rena siffrorna).
Hade gärna nyttjat den mer personligen men Omicron ville annorlunda.
+1 på den. Riktigt bra kampanj! Hoppas SAS upplever att den var så bra för dem också så att den kan återvända i någon form.
 

mha321

Medlem
Lite för bra kampanj skulle jag säga. Med omicron ja. Men repeterar man en sådan kampanj under normala tider så kommer diamond bli det nya silver. Men att en enda longhaul plus antingen Amex eller en kort sväng i Europa räcker till högsta nivån i bonusprogrammet är inte hållbart....
 

Tomas E

Medlem
Lite för bra kampanj skulle jag säga. Med omicron ja. Men repeterar man en sådan kampanj under normala tider så kommer diamond bli det nya silver. Men att en enda longhaul plus antingen Amex eller en kort sväng i Europa räcker till högsta nivån i bonusprogrammet är inte hållbart....
Håller med, och när kampanjen beslutades visste SAS inte att USA skulle öppna i november. Så det var inte klart att folk utan specifika undantag alls skulle kunna flyga longhaul.
 
  • Gilla
Reactions: hco

Doctor-X

Medlem
Återgår vi till det mer "normala" tror jag aldrig vi kommer se denna typ av kampanj igen. Möjligtvis kanske att man kan då dubbla statuspoäng under en kort tid (låg säsong) för att få status-folk att boka lite extra.

Däremot inte sagt att det var förhållandevis enkelt att nå EBG med AmEx Elite + SAS MC Premium även innan pandemin med 2st T&R i PLUS på tex, rutten GOT-ARN-CPH-BER.
 

Sir Lemon

Medlem
Återgår vi till det mer "normala" tror jag aldrig vi kommer se denna typ av kampanj igen. Möjligtvis kanske att man kan då dubbla statuspoäng under en kort tid (låg säsong) för att få status-folk att boka lite extra.

Däremot inte sagt att det var förhållandevis enkelt att nå EBG med AmEx Elite + SAS MC Premium även innan pandemin med 2st T&R i PLUS på tex, rutten GOT-ARN-CPH-BER.
För gemene vi man var det väl inte helt enkelt att nå Gold innan heller. Med gemene man menar jag människor som inte maxar så många byten som möjligt även på korta sträckor och inte lägger upp till 7-8.000 SEK för medlemskap på flera kort enkom för att de vill ha bas/statuspoäng, samla bonuspoäng och 2-4-1-checkar.
 

mha321

Medlem
För gemene vi man var det väl inte helt enkelt att nå Gold innan heller. Med gemene man menar jag människor som inte maxar så många byten som möjligt även på korta sträckor och inte lägger upp till 7-8.000 SEK för medlemskap på flera kort enkom för att de vill ha bas/statuspoäng, samla bonuspoäng och 2-4-1-checkar.
Jag skulle nog hävda att det fortfarande var det - för dem som flyger så mycket att det faktiskt finns någon poäng med guldkort. Däremot är det såklart helt rätt att den stora majoriteten inte flyget så mycket att ett guldkort egentligen gör någon skillnad, och för dem var det svårt. Men med kampanjen blev det lätt även för dem.

Däremot har inte diamond nödvändigtvis så lätt för dem tidigare, och nu blev det under en period lätt.
 
Toppen